Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomalzeme Mühendisliği | BYM210 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, metalik biyomalzemeleri tanımlamak, sınıflandırmak ve bu malzemelerin uygulama ve kullanım alanları açısından önemi vurgulamaktır. |
Ders İçeriği |
Metallerin yapı ve özellikleri, metalik biyomalzemelerin mekanik ve yüzey özellikleri, metalik biyomlazeme çeşitleri ve kullanım alanları, metalik biyomlazemelere korozyon ve aşınmanın ayrı ayrı ve birarada etkileri, metalik biyomalzemeler ve biyouyumluluk. |
Ders Kaynakları |
• "Biomaterials Science", Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J., Lemons J. E., Academic Press, San Diego, California (1996).
• "Biomaterials Science", Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J., Lemons J. E., Academic Press, San Diego, California (1996). The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). Biyomalzeme Bilimi Biyomedikal Mühendisliği Biyomalzeme ve doku reaksiyonlarının Gelişimi Biyomalzeme Bilimi Biyomekanik Prensipleri ve Uygulamaları Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Biyomalzeme Bilimi Biyomekanik Prensipleri ve Uygulamaları Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Biyomalzeme Bilimi Biyomedikal Mühendisliği Biyomalzeme ve doku reaksiyonlarının Gelişimi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metalik biyomalzemelerin tanımı ve sınıflandırılması | Ders |
2 | Metalik biyomalzemelerin mekanik özellikleri | Ders |
3 | Metalik biyomalzemelerin yüzey özellikleri | Ders |
4 | Paslanmaz çelikler | Ders |
5 | CoCr Alaşımları | Ders |
6 | Ti Alaşımları | Ders |
7 | Saf Ti ve Ti6Al4V alaşımları | Ders |
8 | TiNi Alaşımları | Ders |
9 | Dental Metaller | Ders |
10 | Diğer Metaller (Altın, Platin, Tantal vb.) ve Şekil hafızalı alaşım (Nitinol) | Ders |
11 | Metalik biyomalzemelerde Korozyon | Ders |
12 | Metalik biyomalzemelerde tribokorozyon | Ders |
13 | Metalik biyomalzemelerin imalatı | Ders |
14 | Metalik biyomalzemeler ve Biyouyumluluk | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |