EN
  • Anasayfa
  • BYM210 Biyomalzeme Mühendisliği (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BYM210 - Biyomalzeme Mühendisliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomalzeme Mühendisliği BYM210 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, metalik biyomalzemeleri tanımlamak, sınıflandırmak ve bu malzemelerin uygulama ve kullanım alanları açısından önemi vurgulamaktır.

Ders İçeriği

Metallerin yapı ve özellikleri, metalik biyomalzemelerin mekanik ve yüzey özellikleri, metalik biyomlazeme çeşitleri ve kullanım alanları, metalik biyomlazemelere korozyon ve aşınmanın ayrı ayrı ve birarada etkileri, metalik biyomalzemeler ve biyouyumluluk.

Ders Kaynakları • "Biomaterials Science", Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J., Lemons J. E., Academic Press, San Diego, California (1996).
• "Biomaterials Science", Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J., Lemons J. E., Academic Press, San Diego, California (1996).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000).
Biyomalzeme Bilimi
Biyomedikal Mühendisliği
Biyomalzeme ve doku reaksiyonlarının Gelişimi
Biyomalzeme Bilimi
Biyomekanik Prensipleri ve Uygulamaları
Biyomedikal Mühendisliğine Giriş
Biyomalzeme Bilimi
Biyomekanik Prensipleri ve Uygulamaları
Biyomedikal Mühendisliğine Giriş
Biyomalzeme Bilimi
Biyomedikal Mühendisliği
Biyomalzeme ve doku reaksiyonlarının Gelişimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Metalik biyomalzemelerin tanımı ve sınıflandırılması Ders
2 Metalik biyomalzemelerin mekanik özellikleri Ders
3 Metalik biyomalzemelerin yüzey özellikleri Ders
4 Paslanmaz çelikler Ders
5 CoCr Alaşımları Ders
6 Ti Alaşımları Ders
7 Saf Ti ve Ti6Al4V alaşımları Ders
8 TiNi Alaşımları Ders
9 Dental Metaller Ders
10 Diğer Metaller (Altın, Platin, Tantal vb.) ve Şekil hafızalı alaşım (Nitinol) Ders
11 Metalik biyomalzemelerde Korozyon Ders
12 Metalik biyomalzemelerde tribokorozyon Ders
13 Metalik biyomalzemelerin imalatı Ders
14 Metalik biyomalzemeler ve Biyouyumluluk Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. - - - - - - - - - - -
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. - - - - - - - - - - -
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar - - - - - - - - - - -
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. - - - - - - - - - - -
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. - - - - - - - - - - -
1) Metalik biyomalzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. - - - - - - - - - - -
2) Metalik biyomalzemelerin özelliklerine göre kullanım alanları hakkında bilgi verir. - - - - - - - - - - -
3) Metalik biyomalzemeler üzerine korozyon, aşınma ve tribokorozyonun etkisini açıklar - - - - - - - - - - -
4) Kullanım alanına uygun metalik biyomalzeme ve imalat yöntemi seçer. - - - - - - - - - - -
5) Biyouyumluluk tanımı yapar. - - - - - - - - - - -