Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Biyoloji | BYM212 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel Moleküler Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Temel Moleküler Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar |
Ders Kaynakları |
Hücrenin Moleküler Biyolojisi, Alberts, Johnson, Lewis, Raf, Roberts, Walter. TUBA çevirisi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Moleküler Biyolojiye giriş Makro-Mikro moleküller | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Şekerler, DNA, RNA yapısı, Genlerin yapısı, Prokaryotlarda, ökaryotlarda operon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Genel Transkripsiyon mekanizması ve faktörleri, RNA polimeraz, mRNA, tRNA, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Özel Transkripsiyon mekanizmaları ve faktörleri, doku özgül ekspresyon, transkripsiyon faktörlerinin tanımlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Translasyonun makro molekülleri, Ribozomlar, mRNA işlenmesi mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Replikasyonun mekanizması ve faktörleri, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Replikasyonun mekanizması ve faktörleri, animasyonlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | DNA Hasarının nedenleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | DNA Hasarının ilişkili sendromlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | DNA Hasarının Onarım mekanizmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Moleküler Biyolojik teknikler, Genetik mühendislik, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | DNAnın işlenmesi, Restriksiyon enzimleri, Klonlama, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Genetik modifiye organizmalarda gen ekspresyonu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | DNA ve protein protokolleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Transkripsiyonun mekanizmalarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Translasyonun mekanizmalarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DNA Replikasyonu mekanizmalarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DNA hasarı ve onarım mekanizmalarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Transkripsiyonun mekanizmalarını öğrenmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Translasyonun mekanizmalarını öğrenmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
DNA Replikasyonu mekanizmalarını öğrenmek | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
DNA hasarı ve onarım mekanizmalarını öğrenmek | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |