EN
  • Anasayfa
  • BYM212 Moleküler Biyoloji (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BYM212 - Moleküler Biyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moleküler Biyoloji BYM212 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Ders Veren
Amaç

Temel Moleküler Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak

Ders İçeriği

Temel Moleküler Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar

Ders Kaynakları Hücrenin Moleküler Biyolojisi, Alberts, Johnson, Lewis, Raf, Roberts, Walter. TUBA çevirisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel Moleküler Biyolojiye giriş Makro-Mikro moleküller Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Şekerler, DNA, RNA yapısı, Genlerin yapısı, Prokaryotlarda, ökaryotlarda operon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Genel Transkripsiyon mekanizması ve faktörleri, RNA polimeraz, mRNA, tRNA, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Özel Transkripsiyon mekanizmaları ve faktörleri, doku özgül ekspresyon, transkripsiyon faktörlerinin tanımlanması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Translasyonun makro molekülleri, Ribozomlar, mRNA işlenmesi mekanizmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Replikasyonun mekanizması ve faktörleri, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Replikasyonun mekanizması ve faktörleri, animasyonlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 DNA Hasarının nedenleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 DNA Hasarının ilişkili sendromlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 DNA Hasarının Onarım mekanizmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Moleküler Biyolojik teknikler, Genetik mühendislik, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 DNAnın işlenmesi, Restriksiyon enzimleri, Klonlama, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Genetik modifiye organizmalarda gen ekspresyonu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 DNA ve protein protokolleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Transkripsiyonun mekanizmalarını öğrenmek Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Translasyonun mekanizmalarını öğrenmek Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DNA Replikasyonu mekanizmalarını öğrenmek Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DNA hasarı ve onarım mekanizmalarını öğrenmek Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel Biyoloji öğretiminde moleküler mekanizmalar konusunda fikir sahibi olmak 5 - 5 - - - - - - - -
Transkripsiyonun mekanizmalarını öğrenmek 5 - - - - - - - - - -
Translasyonun mekanizmalarını öğrenmek 5 - - - - - - - - - -
DNA Replikasyonu mekanizmalarını öğrenmek 5 5 - - - - - - - - -
DNA hasarı ve onarım mekanizmalarını öğrenmek 5 5 - - - - - - - - -