Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Staj I | BYM214 | 4 | 0 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyomühendislikte staj dersinin amacı, öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, staj yapacakları işyerlerindeki sorumlulukları, ilişkileri, organizasyonu, üretim sürecini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamaktır. Staj dersi, biyomühendislik alanında uygulanan birim işlemler, taşıma süreçleri, biyomalzemeler, biyomedikal cihazlar, biyoreaktörler, biyosensörler, biyoinformatik gibi konuları kapsayan farklı sektörlerde yapılabilir. |
Ders İçeriği |
Staj yapılacak yerin tanıtımı, faaliyet alanı, organizasyon yapısı, misyonu ve vizyonu. Staj süresince öğrencinin katıldığı veya gözlemlediği projeler, çalışmalar, deneyler, analizler, tasarımlar, üretimler, testler, raporlar vb. ile ilgili detaylı bilgiler. Staj süresince öğrencinin edindiği bilgi, beceri ve deneyimler ile bunların biyomühendislik eğitimi ve mesleki gelişimi ile ilişkisi. Staj süresince öğrencinin karşılaştığı zorluklar, çözüm yolları, öneriler ve değerlendirmeler. |
Ders Kaynakları |
https://www.bilecik.edu.tr/dosya/13520_9724_staj.pdf
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygulama 1 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Uygulama 2 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Uygulama 3 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Uygulama 4 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Uygulama 5 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Uygulama 6 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Uygulama 7 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Uygulama 8 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Uygulama 9 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Uygulama 10 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Uygulama 11 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Uygulama 12 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Uygulama 13 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Uygulama 14 | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Konuk Konuşmacı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyomühendislik alanında faaliyet gösteren farklı sektörleri, kurumları ve organizasyonları tanıyabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyomühendislik alanında uygulanan birim işlemler, taşıma süreçleri, biyomalzemeler, biyomedikal cihazlar, biyoreaktörler, biyosensörler, biyoinformatik gibi konulara ilişkin projeler, çalışmalar, deneyler, analizler, tasarımlar, üretimler, testler, raporlar vb. ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyomühendislik alanında kullanılan temel bilim ve mühendislik ilkeleri, yöntemleri ve araçları uygulayabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyomühendislik alanında karşılaşılan problemlere analitik, sayısal ve deneysel yöntemlerle yaklaşabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyomühendislik alanında etik kurallara uygun davranabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomühendislik alanında faaliyet gösteren farklı sektörleri, kurumları ve organizasyonları tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomühendislik alanında uygulanan birim işlemler, taşıma süreçleri, biyomalzemeler, biyomedikal cihazlar, biyoreaktörler, biyosensörler, biyoinformatik gibi konulara ilişkin projeler, çalışmalar, deneyler, analizler, tasarımlar, üretimler, testler, raporlar vb. ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomühendislik alanında kullanılan temel bilim ve mühendislik ilkeleri, yöntemleri ve araçları uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomühendislik alanında karşılaşılan problemlere analitik, sayısal ve deneysel yöntemlerle yaklaşabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomühendislik alanında etik kurallara uygun davranabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |