Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Yönetimi | REH103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
İşletmeyi fonksiyonlarına göre tanımak ve işletmenin işleyişini kavramak |
Ders İçeriği |
İşletme kavramı, işletmenin kuruluşu, ihtiyaç, motivasyon ve mübadele süreci işlenir. Ders kapsamında işletmelerde etik ve sorumluluk, kuruluş yeri, yönetim fonksiyonu, pazarlama yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve muhasebe ve finans konuları anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tengilimoğlu, D., Atilla, E., Bektaş, M. İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2012.
Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. Erdoğan, B.Z and Hepkul, Ayşe, 2014, Genel İşletme, A.Ü. Yayını, No. 2650. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 15 |
Kısa Sınav 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmeye Giriş | |
2 | Temel İşletmecilik Kavramları | |
3 | İşletme Türleri | |
4 | İşletme Çevresi | |
5 | İşletme Etiği | |
6 | Sosyal Sorumluluk | |
7 | Ara Sınav İşletmelerin Kuruluşu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | İşletmelerin Kuruluşu ve Büyümesi | |
9 | İşletmelerde Yönetim | |
10 | Üretim ve Pazarlama | |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
12 | Muhasebe | |
13 | Finansal Yönetim | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |
İşletmelerin hukuki yapılarını anlayabilecektir. | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklayabilecektir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
İşletmeyi çevresiyle birlikte kuruluş nedenini analiz edebilecektir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |