Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seyahat Acenteciliği ve Tur Operatörlüğü | REH104 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
Ders Veren | |
Amaç |
Seyahat işletmelerine ilişkin temel bilgileri öğretmek, seyahat acenteleri ve tur operatörlerinin hizmet ve ürünlerine ilişkin bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Seyahat acenteleri, tur operatörleri, tur operasyonu ve paket turlar. |
Ders Kaynakları |
İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, 2015
TÜRSAB (2019). Turizme Giriş: Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizm ve seyahat sektörü | Tartışmalı Ders |
2 | Seyahat, seyahat acenteciliği ve tur operatörlüğü kavramları | |
3 | Türkiye’de seyahat acenteciliği | |
4 | Turizmde dağıtım sistemi ve dağıtım sisteminde seyahat acentelerinin yeri | |
5 | Seyahat acentelerinin sınıflandırılması, yönetimi ve organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Seyahat acentelerinin kurulması ve örgütlenmesi ve ilgili mevzuat | |
7 | Uluslararası seyahat acenteleri ve turizm sektöründeki yeri | |
8 | Seyahat acentelerinin örgütlenmesi, TÜRSAB ve uluslararası seyahat örgütleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Tur operatörlüğü | |
10 | Tur operatörlerinin faaliyetleri ve özellikleri | |
11 | Tur operasyonları ve tur örnekleri | |
12 | Tur çalışanları ve görev tanımları | |
13 | Paket tur kavramı | |
14 | Paket tur çeşitleri ve fiyatlaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası seyahat örgütlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seyahat acentalarına ilişkin temel bilgileri öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seyahat acentalarının sınıflandırılması, yönetimi ve organizasyonunu öğrenir | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Paket tur kavramını, tarihçesini, çeşitlerini, fiyatlandırmasını öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tur operatörlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası seyahat örgütlerini öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Seyahat acentalarına ilişkin temel bilgileri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Seyahat acentalarının sınıflandırılması, yönetimi ve organizasyonunu öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Paket tur kavramını, tarihçesini, çeşitlerini, fiyatlandırmasını öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Tur operatörlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |