Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi II | REH106 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Görsel sunumlarla desteklenen yüz yüze teorik ders şeklindedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat tarihinin tanıtılması, ülkemizdeki ve dünyadaki sanat tarihi gelişimi ile sanat tarihi metotları hakkında genel bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde, Ortaçağ ve sonrasında Türkiye ve Avrupa'da varlık göstermiş olan medeniyetlere ait sanat eserlerinin yapıldıkları tarihsel kontekstler göz önüne alınarak tanıtılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Procopius, Bizans'ın Gizli Tarihi, Say Yayınları, İstanbul, 2018.
TURANİ, A., 2010. Dünya Sanat Tarihi (14. basım), Remzi Kitabevi, İstanbul. GOMBRICH, H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2003. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bizans Sanatı | Tartışmalı Ders |
2 | İslam Sanatı | Tartışmalı Ders |
3 | Anadolu Selçuklu Sanatı | Tartışmalı Ders |
4 | Erken Osmanlı Sanatı | Tartışmalı Ders |
6 | Geç Dönem Osmanlı Sanatı | Tartışmalı Ders |
7 | Ortaçağ Avrupa Sanatı | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav / 1.-7. derslerin hatırlatılması | Tartışmalı Ders |
9 | Avrupa'da Rönesans Sanatı | Tartışmalı Ders |
10 | Avrupa'da Barok Sanatı | Tartışmalı Ders |
11 | Avrupa'da 18. yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
12 | Avrupa'da 19. yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
13 | Avrupa'da 20. yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
14 | Çağdaş Türk Sanatı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat Tarihi hakkında genel bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ülkemizdeki ve dünyadaki sanat tarihi metotları konusunda teorik bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortaçağ ve sonrası Avrupa'da gelişen sanat üzerine bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortaçağ ve sonrası Türkiye'de gelişen sanat üzerine bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa ve Türkiye'deki Çağdaş Sanat akımları üzerine bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi hakkında genel bilgi edinir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Ülkemizdeki ve dünyadaki sanat tarihi metotları konusunda teorik bilgi edinir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Ortaçağ ve sonrası Avrupa'da gelişen sanat üzerine bilgi edinir | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ortaçağ ve sonrası Türkiye'de gelişen sanat üzerine bilgi edinir | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Avrupa ve Türkiye'deki Çağdaş Sanat akımları üzerine bilgi edinir | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |