Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İkonografi | REH110 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve görsel sunumlarla desteklenerek verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders kapsamında tek tanrılı inançların sanatsal dışavurumlarında kullanılan ikonografik betimlemelerin anlamlandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Eski ve Yeni ahit konuları, hikâyeleri, ikonografik betimlemelerin detaylı ve görsel olarak anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
CÖMERT, B. 2006 Mitoloji ve İkonografi, Deki Basım, Ankara.
BONEFOY, Y., 2016. Dinler ve Mitoloji Sözlüğü 1-2. Alfa Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İkonografik yöntemin tanımı, temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İlahi Dinler İkonografisine giriş | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Eski Ahit Öyküleri: Habil ile Kabil, Nuh ve Tufan | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Eski Ahit Öyküleri: İbrahim Peygamber ve soyu | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Eski Ahit Öyküleri: Yusuf Peygamber’in öyküleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Eski Ahit Öyküleri: Musa Peygamber | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Eski Ahit Öyküleri: Davut, Süleyman ve Yunus Peygamberler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav- 1-7. hafta derslerinin tekrarı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yeni Ahit Öyküleri: Vaftizci Yahya’nın Hayatı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yeni Ahit Öyküleri: Hz. Meryem’in Hayatı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Hayatı ve Mucizeleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Mucizeleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yeni Ahit Öyküleri: Hz. İsa'nın Çilesi (La Passion) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İslam sanatında ikonografi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkonografinin tanımını yapar ve çözümleme yöntemini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eski ve Yeni Ahit'teki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tek tanrılı inanca sahip farklı kültürlerin dünya ve insanın yaratılışı algısı hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam ikonografisi hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hristiyan ikonografisi hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkonografinin tanımını yapar ve çözümleme yöntemini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Eski ve Yeni Ahit'teki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Tek tanrılı inanca sahip farklı kültürlerin dünya ve insanın yaratılışı algısı hakkında bilgi edinir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
İslam ikonografisi hakkında bilgi edinir | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Hristiyan ikonografisi hakkında bilgi edinir | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |