Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I | REH205 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve görsel sunumlarla desteklenerek verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Amaç |
Bu dersin amacı Anadolu'da yaşamış topluluklar ve medeniyetler hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Küçük Asya (Asia Minoris) tarihi coğrafyasında bulunan Thrakia, Bithynia, Pontos, Paphlagonia ve Mysia bölgelerinde yaşamış olan uygarlıklar hakkında görsel destekli bilgi sunulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
SEVİN, V., 2019. Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası 1. TTK yayınları (5. baskı), Ankara.
E. Akurgal, Anadolu Uygarlıkları (1989). Ö. Öztürk, Pontus, Antikçağ’dan Günümüze Karadeniz’in Etnik ve Siyasi Tarihi, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihi Coğrafya ilgili açıklamalar ve ön bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tarih Öncesi ve Hitit Döneminde Anadolu Tarihi Coğrafyası | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İskender Sonrası ve Roma Döneminde Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Thrakia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bithynia Bölgesi (1. kısım) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Bithynia Bölgesi (2. kısım) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Paphlagonia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav- 1. ile 7. haftalar arası derslerin tekrarı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Pontos Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Mysia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Troas Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Aiolis Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
13 | Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların antik bölgelerine göre tanımlayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küçük Asya'nın tarihi coğrafyası içinde bulunan nehir, dağ ve göllerin antik dönem isimlerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antik bölgelerin ve antik kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antik kentlerin kuruluş mitosları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların antik bölgelerine göre tanımlayabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Küçük Asya'nın tarihi coğrafyası içinde bulunan nehir, dağ ve göllerin antik dönem isimlerini bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Antik bölgelerin ve antik kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Antik kentlerin kuruluş mitosları hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |