Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Turizm Coğrafyası, Flora ve Faunası | REH209 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
Türkiye turizm coğrafyasını, bölgelere ve şehirlere ilişkin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları, turizm türlerini öğrenmelerini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Coğrafya bilimi ve turizm ile ilişkisi, turizm coğrafyasının tanımı, Türkiye genel ve bölgesel turizm coğrafyası konuları ayrıntılı ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
ŞENOL, Fazıl, Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası, Detay Yayıncılık, 2016
Türkiye Kültür Portalı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Coğrafya bilimi ve turizm ilişkisi, Türkiye'nin coğrafyası (genel bilgiler) | Ders |
2 | Akdeniz Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | Ders |
3 | Akdeniz Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | Ders |
4 | Ege Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | Ders |
5 | Ege Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | Ders |
8 | Marmara Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Marmara Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | Ders |
10 | İç Anadolu Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | |
11 | Karadeniz Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | |
12 | Karadeniz Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | |
12 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | Ders |
13 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | Ders |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 1 | Ders |
15 | Doğu Anadolu Bölgesi'nin doğal, tarihi ve kültürel varlıkları 2 | Ders |
16 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm Coğrafyası kavramı ve önemi kavranır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Turizm coğrafyası kapsamında doğal oluşumlar ve iklim özellikleri öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Turizm coğrafyası kapsamında flora ve fauna öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bölgeler bazında doğal, tarihi ve kültürel varlıklar öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm Coğrafyası kavramı ve önemi kavranır. | 3 | 0 | 5 | 0 | 2 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
Turizm coğrafyası kapsamında doğal oluşumlar ve iklim özellikleri öğrenilir. | 3 | 0 | 5 | 0 | 3 | 2 | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Turizm coğrafyası kapsamında flora ve fauna öğrenilir. | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
Bölgeler bazında doğal, tarihi ve kültürel varlıklar öğrenilir. | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |