Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm ve Çevre | REH223 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
Turizmin gelişmesinde çevrenin önemi ve etkileri ile ilgili genel kavramları tanıyabilme ile turizm faaliyetlerinin doğal çevre üzerine etkileri, ekolojik risk analizi, sürdürülebilir turizm açısından çevrenin önemi ile ilgili konuları kavrayabilme amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin, turizm ve çevre dengesi, Türkiye’de ve Dünya'da turizm ve çevre politikaları ile standartlarını öğrenmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Turizmin gelişmesinde çevrenin önemi ve etkileri ile ilgili genel kavramları, turizm faaliyetlerinin doğal çevre üzerine etkileri, ekolojik risk analizi, sürdürülebilir turizm açısından çevrenin önemi, turizm ve çevre dengesi, Türkiye’de ve Dünya'da turizm ve çevre politikaları ile ulusal/uluslararası çevre standartları konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Kahraman, N ve Türkay, O. (2017). Turizm ve Çevre, Ankara: Detay
Yayıncılık.
Holden A. (2016). Environment and Tourism (3rd Edition) Routledge: London. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre ve Turizm İlişkisi | |
2 | Çevrenin Boyutlar: Doğal, Yapay ve Toplumsal Çevre | |
3 | Hava, Su, Toprak, Gürültü Kirliliği ve Turizm | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Küresel Isınma, İklim Değişikliği ve Turizme Etkileri | |
5 | Çevre Ekonomisi | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Turizm Türlerinin Oluşumunda Çevrenin Etkisi ve Alternatif Turizm Türleri | Ders Grup Çalışması |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Turizmde Çevresel Planlama, Taşıma Kapasitesi ve Çevre Mevzuatı | Ders Grup Çalışması |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Turizm İlişkisi | Ders |
10 | Birleşmiş Milletlerin Çevre Koruma Faaliyetleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | Sürdürülebilir Turizm Politikaları, Planlaması ve Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Seyahat ve Tur Operatörlüğü Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Türkiye'de Sürdürülebilir Turizm Uygulamalarına ve Projelerine Örnekler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Dünya'da Sürdürülebilir Turizm Uygulamalarına ve Projelerine Örnekler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre kavramını ve unsurlarını açıklar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çevre ve turizm ilişkisini kavrar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizmin neden olduğu çevre sorunlarını bilir ve çözüm önerileri geliştirir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ulusal ve uluslararası çevre proje ve politikalarını öğrenir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre kavramını ve unsurlarını açıklar. | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 5 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Çevre ve turizm ilişkisini kavrar. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Turizmin neden olduğu çevre sorunlarını bilir ve çözüm önerileri geliştirir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
Ulusal ve uluslararası çevre proje ve politikalarını öğrenir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 3 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |