Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu Uygarlıkları II | REH224 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Anadolu'da yazı öncesi ve yazılı dönemlerde(İlk Tunç Çağı- Orta Tunç Çağı- Geç Tunç Çağı- Demir Çağı) ortaya çıkan kültürlerin özelliklerinin maddi kalıntılara dayanılarak tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Anadolu'da MÖ. 4. Binyıl sonundan MÖ 1. Binyıl ortasına kadar Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların tanıtılması bu dersin içeriğini oluşturur. Bu kapsamda bölüm öğrencilerine yönelik olarak güncel ve gezilebilir niteliği olan alanlar ile döneme ait buluntular tanıtılır. |
Ders Kaynakları |
Sagona, A. ve P. Zimansky 2015. Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri MÖ 1.000.000-550.
Anadolu'nun Önsözü KÜLTEPE KANİŞ - KARUMU Asurlular İstanbul'da (Ed. F. Kulakoğlu-S.Kangal) Hititler / Hittites: Bir Anadolu Imparatorlugu / An Anatolian Empire , 2014 Meltem Dogan-Alparslan (Editor), Metin Alparslan (Editor) Urartu - Doğu'da Değişim 2020, Kemalettin Köroğlu, Erkan Konyar Frigler: Midas’ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde / Phrygians: In the Land of Midas, In the Shadow of Monuments 2013- Tüfekçi-Sivas,T & H. Sivas |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalkolitik Dönemin genel özellikleri ve Mezopotamya'daki süreç. | Ders |
2 | Arslantepe yerleşmesi | Ders |
3 | Anadolu'da İlk Tunç Çağı | Ders |
4 | İlk Tunç Çağı'nda Troya yerleşmesi | Ders |
5 | Anadolu'da Eski Assur Ticaret Kolonileri Çağı | Ders |
6 | Kültepe ve koloni çağı | Ders |
7 | Hitit Dönemi Genel Özellikleri | Ders |
8 | Hitit Başkenti Boğazköy | Ders |
9 | Boğazköy ve burada bulunan eserler | Ders |
10 | Diğer Hitit merkezleri (Alacahöyük-Ortaköy-Kuşaklı) | Ders |
11 | Anadolu ve yakın çevresinde demir çağı uygarlıkları | Ders |
12 | Urartian Krallığı, Önemli Merkezleri ve Anıtları ve Eserleri | Ders |
13 | Frig Krallığı Önemli Merkezleri Anıtları ve Eserleri | Ders |
14 | Anadolu'da Lidya Krallığı ve Pers Hakimiyeti | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi. | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak. | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |