Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | REH226 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yorumlamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında insan davranışları; tüketici davranışı ve işgörenlerin davranışları ekseninde tartışılmakta ve irdelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Usal, A., & Kuşluvan, Z. (1998). Davranış Bilimleri, 2. Baskı, Fakülteler Kitapevi, İzmir.
Güney, S. (2015). Davranış Bilimleri. Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış Kavramı ve Davranış Bilimleri | Ders |
2 | Motivasyon ve Davranışa Yön Verme | Ders |
3 | Motivasyon teorileri – Kapsam Teorileri | Ders |
4 | Süreç Teorileri | Ders |
5 | Yönetim Teorileri ve Motivasyon İlişkisi | Ders |
6 | Yöneticilerin Kullandıkları Motivasyon Teknikleri | Ders |
7 | Örgütsel Davranış | Ders |
8 | Lider Davranışı | Ders |
9 | Toplumsallaşma ve Kültürün Davranışla İlişkisi | Ders |
10 | Kayırmacılık Davranışı | Ders |
11 | Karşılıklı Çıkarlar ve Davranış | Ders |
12 | Güç-Otorite ve Davranış | Ders |
13 | Kronizm Davranışı | Ders |
14 | Turizm İşletmelerinde Kronizm Uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm işletmeciliği ile ilgili disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahiptir. | |||
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibidir. | |||
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri bilir, bu değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir. | |||
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır. | |||
İşletme, Yönetim Bilimi, Sosyoloji ve Ekonomi alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm işletmeciliği ile ilgili disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri bilir, bu değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme, Yönetim Bilimi, Sosyoloji ve Ekonomi alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |