Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Türk Sanatı | REH228 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Görsel destekli anlatım ve anlatılan konuların görselleri örneğinde karşılıklı yorumlama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanatta Batıya Açılıştan Günümüze kadar Türk Sanatının mimari, resim heykel, grafik, baskı resim, seramik, tekstil sanatı örnekleriyle dönemin sosyo-kültürel özellikleri, etken faktörleri göz önüne alınarak karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Türk Baroğu ve özellikleri, Batı etkili duvar resimleri ve teknikleri. 18-19 yüzyıl Duvar resim örnekleri, Yabancı Ressamlar ve İstanbul Primitif Ressamlar ve eserleri, I. Ve II. Ulusal Mimari. Türk Empresyonistleri, ve resimleri, ilk Heykel Sanatçılarımız ve eserleri, ilk Kadın ressamlar, Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi Heykeli Grafik Sanatı, Müstakil Ressamlar ve heykeltıraşlar Birliği ve D. Grubu Sanatçıları, Yeniler Grubu ve Resim Anlayışlarından Örnekler 1950 Sonrası Modern Türk Mimarisi ve Heykeli, Türk Sanatı'nda görülen sanat eğilimlerinin yorumlanmasıdır. |
Ders Kaynakları |
S. Tansuğ, Çağdaş Türk sanatına temel yaklaşımlar. Bilgi Yayınevi, İstanbul , 1997.
S. Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Yayınevi, İstanbul , 2008. M. Sağlam, Çağdaş Türk Resim Sanatı, TC Merkez Bankası Yayını, İstanbul, Nisan 2011. Kaya Özsezgin-Mustafa Aslıer, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 4., Tiglat Yayınları, İstanbul, 1989. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanatta Batıya Açılış (Lale Devri)-Türk Baroğu ve özellikleri Barok Eserlerden örnekler Eklektik Üsluplar ve örnekleri | Ders |
2 | Batı etkili duvar resimleri ve teknikleri.18-19 yüzyıl Duvar resim örnekleri Yabancı Ressamlar ve İstanbul Primitif Ressamlar ve eserleri | Ders |
3 | Batılılaşma Döneminin Genel Çerçevesi, Kavramlar, Pera/Beyoğlu ve Saray Etrafında şekillenen Sanat. Askeri Okullara Resim Dersi Konulması ve Mühendishâne-i Berri-i Hümâyun‟unAsker-Ressamların Yetişmesindeki Rolü | Ders |
4 | Sanayi i Nefise'nin Açılışı Osman Hamdi Bey ve Türk Sanatına katkıları .Şeker Ahmet Paşa Kuşağı da Denilen Türk Resminin Klasikleri(Şeker Ahmet Paşa,Süleyman Seyyit,Osman Hamdi Bey) ile 1914’ler(Türk Empresyonistleri) arasındaki Köprü:Halil Paşa ve Hoca Ali Rıza’nın Türk Resmine katkıları. | Ders |
5 | 1914'ler Kuşağı(İlk Türk Empresyonistleri)sanatçıları ve resimlerinden örnekler | Ders |
6 | İlk Heykel Sanatçılarımız ve eserlerinden örnekler İnas Mektebi'nin Açılışı ve ilk kadın ressamlar ve eserlerinden örnekler | Ders |
7 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı: I. Ulusal Mimari Örnekleri. Mimarlıkta gelişmeler | Ders |
8 | ARA SINAV- Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği D.Grubu Sanatçıları ve eserlerinden örnekler. | Ders |
9 | Türkiye'de Grafik Sanatının Gelişmesi Çağdaş Seramik ve Baskı resim sanatçıları | Ders |
10 | Yeniler Grubu ve resim anlayışlarından örnekler.1950 Sonrası Türk Heykeli | Ders |
11 | II. Ulusal Mimarlık Akımı. 1950 sonrası Modern Türk Mimarisinden Örnekler. | Ders |
12 | Türkiye'de 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış. | Ders |
13 | 2000 den Günümüze Çağdaş Türk Sanatında yeni Açılımlar I | Ders |
14 | 2000 den Günümüze Çağdaş Türk Sanatında yeni Açılımlar II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yakın tarih çalışmalarına yönelik ilgisinin canlandırılması, tarihsel verilerin sentez iradesini besleyen bir veri alanı olduğuna yönelik gerçeği algılaması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk resim sanatını çağdaş bir sanat oluşumu ve görsel bir kültür olgusu olarak benimsemesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk toplumunun gelişimiyle alakalı tarihsel, sosyal ve kültürel veriler Türk Sanatını tanımlaması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çağdaşlaşma sürecinde Türk Toplumunda Sanatın durumu | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cumhuriyetin erken dönemlerinde kentleşme algısı ve mimariye yansımaları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yakın tarih çalışmalarına yönelik ilgisinin canlandırılması, tarihsel verilerin sentez iradesini besleyen bir veri alanı olduğuna yönelik gerçeği algılaması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk resim sanatını çağdaş bir sanat oluşumu ve görsel bir kültür olgusu olarak benimsemesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk toplumunun gelişimiyle alakalı tarihsel, sosyal ve kültürel veriler Türk Sanatını tanımlaması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaşlaşma sürecinde Türk Toplumunda Sanatın durumu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyetin erken dönemlerinde kentleşme algısı ve mimariye yansımaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |