Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dünya Seyahat ve Turizm Coğrafyası | REH230 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya kıtalarının ve ülkelerinin coğrafik özellikleri ile sahip olduğu turistik değerlerin öğrenilmesi. Özellikle rehberlik mesleğinde tarih, kültür ve tabiata dönük değerlerin tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Dünyayı oluşturan kıtaların ve ülkelerin tüm yönleriyle coğrafik özellikleri, turizm kaynakları, kaynakların kullanımı vb. konularla görselliği arttırılmış ders içeriklerinden oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Nazmiye Özgüç (2018), Turizm Coğrafyası (Dünya), Çantay Yayınları
Burhanettin Zengin (2006), Turizm Coğrafyası, Değişim Yayınları, İstanbul Lew, A., Hall, C. M., & Timothy, D. J. (2008). World geography of travel and tourism: A regional approach. Butterworth-Heinemann. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizmin tanımı unsurları ve diğer bilim dalları ile ilişkisi | Ders Sözlü |
2 | Turizm ve Coğrafya ilişkisi, turizm coğrafyasına genel bir bakış | Ders Sözlü |
3 | Turizm coğrafyasının unsurları ve sürdürülebilir turizm | Ders Sözlü |
4 | Fizikî ve beşerî coğrafya unsurları ve turizme uygun alanlar | Ders Sözlü |
5 | Turizm türleri ve turizmin sosyal, çevresel ve ekonomik etkileri | Ders Sözlü |
6 | Türkiye turizm coğrafyasının genel özellikleri; (coğrafi konum yeryüzü şekilleri, iklim, bitki örtüsü, akarsu ve göller bakımından) | Ders Sözlü |
7 | ARA SINAV | Sözlü |
8 | Turizm türleri bakımından Ortadoğu ve Güney Asya Turizmi | Ders Sözlü |
9 | Turizm türleri bakımından Asya ve Pasifik Turizmi | Ders Sözlü |
10 | Turizm türleri bakımından Avustralya ve Yeni Zelanda Turizmi | Ders Sözlü |
11 | Turizm türleri bakımından Kuzey ve Güney Amerika Turizmi | Ders Sözlü |
12 | Turizm türleri bakımından Orta ve Güney Afrika Turizmi | Ders Sözlü |
13 | Turizm türleri bakımından Uzakdoğu ve Orta Asya Turizmi | Ders Sözlü |
14 | Çin Halk Cumhuriyeti-Hindistan ve Orta Asya Türk Devletlerinde Turizm | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rehber adayı Dünya'nın doğal, arkeolojik, tarihi ve kültürel değerlerini bilir ve bunları gerektiğinde güncel olaylarla sentezleyerek gruplarıyla paylaşır. | |||
Rehber adayı Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri kullanarak değerlendirme yapar. | |||
Rehber adayı Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsularını koruma bilincindedir ve tur sırasında bu cazibe unsurlarına saygılı olmayı grubuna aktarır. | |||
Dünya turizm coğrafyasını ve kültürel miras değerlerini öğrenerek yurt dışı tur planlaması ve programı yapabilecek bilgilere sahip olunur. | |||
Kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar; Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminlerde bulunabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rehber adayı Dünya'nın doğal, arkeolojik, tarihi ve kültürel değerlerini bilir ve bunları gerektiğinde güncel olaylarla sentezleyerek gruplarıyla paylaşır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Rehber adayı Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri kullanarak değerlendirme yapar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Rehber adayı Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsularını koruma bilincindedir ve tur sırasında bu cazibe unsurlarına saygılı olmayı grubuna aktarır. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Dünya turizm coğrafyasını ve kültürel miras değerlerini öğrenerek yurt dışı tur planlaması ve programı yapabilecek bilgilere sahip olunur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar; Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminlerde bulunabilir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |