Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil I (Almanca I) | REH243 | 3 | 6 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi III. |
Ders İçeriği |
II. yabancı dil Almanca öğretimi III. |
Ders Kaynakları |
2. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag
Grammatik Sprachniveau A1 A2 1. Übunggsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4 3. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | tanışma, ders akışı ve içeriği bilgilendirme | Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
2 | örgün sınıfta 2. yabancı dil Almanca I dersi | Tartışmalı Ders |
14 | konu tekrarı, sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen Praepositionen | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Deutsche Aussprache | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
alltaegliche-formelle-informelle Sprachfaehigkeiten | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kommunikation A 1.1. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen Praepositionen | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Deutsche Aussprache | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
alltaegliche-formelle-informelle Sprachfaehigkeiten | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Kommunikation A 1.1. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |