Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tur Planlaması ve Yönetimi | REH305 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
Seyahat endüstrisindeki gelişmelere paralel olarak, tur operatörlüğü alanında ihtiyaç duyulan nitelikli işgücü açığının giderilmesine yönelik, akademik ve bilimsel esaslara dayalı bilgi, tutum ve davranışlarını çalışma hayatına taşıyacak insan gücü yetiştirilmesine katkı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Seyahatin Gelişimi, Seyahat Acentacılığı ve Tur operatörlüğü kavramları, Tur operatörü ile seyahat acentası arasındaki farklar, Paket tur kavramı, tarihçesi ve özellikleri, Paket tur-tüketici sorunları, Paket tur oluşum aşamaları, Tur operatörleri-oteller arasındaki ilişkiler, Seyahat işletmelerinde yönetim özellikleri, Uluslararası tur operatörleri. |
Ders Kaynakları |
Osman Eralp Çolakoğlu, Ergün Efendi, Fatih Epik (2017). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği. Ankara: Detay Yayıncılık
Nazife Küçükaslan (2022). Tur Programlama: Tur Planlaması ve Tur Yönetimi (2. Basım). Bursa: Ekin Yayınevi TÜRSAB Akademi Tur Planlama Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seyahatin tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü (Kavramlar- Özellikler-Farklar) | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Paket Tur (Tanımı, Özellikleri, Çeşitleri) | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Paket Turun Oluşum Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tur öğelerinin birleşmesi ve tur maliyetlerinin hesaplanması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tur fiyatlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Tur planlama takvimi | Ders |
9 | Broşür ve katalog hazırlama | Ders |
10 | Tur yönetimi mesleği | |
11 | Tek merkezli tur operasyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Çok merkezli tur operasyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Turist rehberinin tur yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Tur yönetim mesleğinde gelişmeler ve sorunları | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Genel dönem tekrarı | Ders |
16 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tur planlaması yaparak, maliyetini hesaplayarak fiyatlandırabilme | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Seyahat acentaları ve tur operatörlerinişn arasındaki farkları bilme ve turizm endüstrisindeki diğer kuruluşlarla ilişkisini açıklayabilme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Paket turun oluşum sürecini açıklayabilme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turların yönetilmesinde rehberlerin etkisini bilebilme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turlarda kriz yönetimini gerçekleştirebilme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tur planlaması yaparak, maliyetini hesaplayarak fiyatlandırabilme | 5 | 5 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 0 | 5 | 3 |
Seyahat acentaları ve tur operatörlerinişn arasındaki farkları bilme ve turizm endüstrisindeki diğer kuruluşlarla ilişkisini açıklayabilme | 5 | 3 | 5 | 0 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Paket turun oluşum sürecini açıklayabilme | 5 | 5 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 |
Turların yönetilmesinde rehberlerin etkisini bilebilme | 5 | 5 | 5 | 0 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 |
Turlarda kriz yönetimini gerçekleştirebilme | 4 | 5 | 3 | 0 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 0 | 5 | 4 |