Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm Sosyolojisi | REH307 | 5 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Amaç |
Turizmin toplumsal boyutunu açıklayabilecek, boş zaman ve rekreasyon ilişkilerini, iş emek piyasası boyutunu ve küreselleşme boyutunu öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini; Turizm Sosyolojisinin Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve Genel Çerçevesi, Turizm Olgusunun Tarihsel Arka Planı, Boş Zaman ve Rekreasyon kavramları ve ilişkisi, Turizmin Gelişmesinin Sosyo-Kültürel Etkileri, Kültür ve Turizm Etkileşimi, Turizmde İş-Emek Piyasası, küreselleşme ve turizm ilişkisi ve Turizm Gelişiminin Çevresel Etkileri oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Doğan, H. Z. (2004), Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, Detay Yayıncılık.
Avcıkurt, C. (2004) Turizm Sosyolojisi, Detay yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojinin Tanımı, konusu, amaçları, diğer bilimlerle olan ilişkileri, Sosyolojide kullanılan yöntem ve teknikler | Tartışmalı Ders |
2 | Toplumsal yapı ve toplumsal ilişkiler, toplumsal değişme, sosyolojinin turizm olayına bakışı | Tartışmalı Ders |
3 | Turizmin topluma etkilerini belirleyen temel faktörler: turizm çeşitleri, turist tipleri, turistik alanın taşıma kapasitesi | Tartışmalı Ders |
4 | Turizmin topluma etkilerini belirleyen temel faktörler: turistik alanın özellikleri, turistik alanın imajı | Tartışmalı Ders |
4 | Turizmin topluma etkilerini belirleyen temel faktörler: turistik alanın özellikleri, turistik alanın imajı | Tartışmalı Ders |
6 | Turizmin fiziksel (çevresel) etkileri | |
7 | Turizmin sosyo-kültürel etkileri | Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal etmenlerin turizm üzerindeki etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Turist topluluğu (turistik ortam, turistik deneyim) | Ders |
11 | Turistler arasındaki etkileşim | Ders |
12 | Turist-yerel halk ilişkileri ve etkileşimi (ilişki ortamı, ilişki tipleri, ilişkileri etkileyen etmenler, ilişkilerin gelişme evreleri, bütünleşme) | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Turist-görevli ilişkileri (ilişki ortamı, ilişki özellikleri, ilişki biçimleri, ilişkileri etkileyen etmenler, verimlilik ve etkinlik, görevlilerin eğitimi) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Turizmde sürdürülebilir yaklaşım ve turizm etiği | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm sosyolojisi olay, yaklaşım ve bulgularını anlayabilir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası turizmin sosyal bilimlerde duruşunu kavrar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turist deneyimlerini analiz edebilir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turist ile yerel halk etkileşimini, koşulları ve sonuçları ile birlikte örnekler. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal etkileşimin işletmecilik alanında dikkate alınması gereken yansımalarını tahmin eder. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm sosyolojisi olay, yaklaşım ve bulgularını anlayabilir | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Uluslararası turizmin sosyal bilimlerde duruşunu kavrar | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Turist deneyimlerini analiz edebilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 |
Turist ile yerel halk etkileşimini, koşulları ve sonuçları ile birlikte örnekler. | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Sosyal etkileşimin işletmecilik alanında dikkate alınması gereken yansımalarını tahmin eder. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 |