Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Destinasyon Yönetimi | REH321 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders pazarlama ve yönetim tekniklerinin destinasyon pazarlaması ve yönetiminde uygulanmasını amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Destinasyon kavramı, destinasyon paydaşları, destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması, destinasyon pazarlama örgütleri, destinasyonların özellikleri, destinasyon ve sürdürülebilirlik |
Ders Kaynakları |
Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Destinasyon yönetimi ve destinasyon pazarlaması | Ders |
2 | Destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması | Ders |
3 | Destinasyon gelişimi/ geliştirme | Ders |
4 | Destinasyonlarda Pazar bölümleme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Destinasyonlarda hedef pazar belirleme | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Destinasyonlarda tanıtma ve talep oluşturma ile ilgili faaliyetlerin planlaması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Destinasyon planlama örgütleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Destinasyonlarda fiyatlandırma ile ilgili faaliyetlerin planlaması | |
10 | Destinasyonlarda ulaştırma sistemleri ile ilgili faaliyetlerin planlaması | Tartışmalı Ders |
11 | Destinasyonlarda insan kaynakları planlaması | Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Destinasyon ve Sürdürülebilirlik | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında yaşanan sorunlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasıyla ilgili temel kavramlar | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Destinasyon yönetiminde ön plana çıkan boyutların öğrenilmesi | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması arasındaki ilişki | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirebilmek | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Destinasyonlarda arz ve talep koşullarını yönetim ve pazarlama açısından değerlendirebilmek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasıyla ilgili temel kavramlar | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Destinasyon yönetiminde ön plana çıkan boyutların öğrenilmesi | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması arasındaki ilişki | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirebilmek | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Destinasyonlarda arz ve talep koşullarını yönetim ve pazarlama açısından değerlendirebilmek. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |