Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Batı Sanatı | REH324 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Görsel sunumlarla destekli ders |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilerin Batı Sanatı ve Avrupa’nın Tarihi hakkında genel bilgiler edinmelerini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ortaçağ’dan yirminci yüzyıla kadar olan dönem aralığında Avrupa'da var olan sanat akımlarının mimari, heykel ve resim konularında bilgi edinilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Gombrich, E. H. (2009). Sanatın Öyküsü, (çev. B. Cömert), İstanbul: Remzi Kitabevi.
Turani, A. (2011). Dünya Sanat Tarihi, 15. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi. Hauser, A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi, (çev.Y. Gölönü), İstanbul. Panofsky, E. (1991). Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, (Çev. E. Akyürek), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Sözen, M.-Tanyeli, U. (1992). Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi. Roth, L.M. (2000). Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, (Çev. E. Akça), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karolenj Dönemi Sanatı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Romanesk Dönemi Sanatı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Gotik Dönem Sanatı : Mimari | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Gotik Dönem Sanatı : Yontu Sanatı ve diğer sanatlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Rönesans Sanatı : Mimari | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | İtalyan Rönesans Sanatı ve Sanatçıları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | İtalya dışında Rönesans Sanatı ve Sanatçıları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav- 1.-7. haftalar arası derslerin tekrarı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Maniyerizm ve Barok Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Avrupa'da Rokoko Üslubu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Avrupa'da Neoklasik Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Avrupa'da Romantik Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Avrupa'da Realizm (Gerçekçilik) Sanat Akımı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Avrupa'da Empresyonizm ve diğer 19. yüzyıl Sanat Akımları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Batı Sanatı kavramları hakkında genel bilgiler edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Avrupa tarihinde görülen değişimlerle sanatın nasıl biçim değiştirdiğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gotik dönem olarak adlandırılan üslubun resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Rönesans döneminin olarak adlandırılan üslubun genel özelliklerini anlar ve başlıca resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Barok sanat mimari üslubu, resim sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Batı Sanatı kavramları hakkında genel bilgiler edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa tarihinde görülen değişimlerle sanatın nasıl biçim değiştirdiğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gotik dönem olarak adlandırılan üslubun resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rönesans döneminin olarak adlandırılan üslubun genel özelliklerini anlar ve başlıca resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Barok sanat mimari üslubu, resim sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |