Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım | REH208 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan vücudunun temel yapı ve organlarını bilmek ve acil durumlarla karşılaştığında sağlık problemlerini doğru bir şekilde tanılayarak müdahale edebilmek dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Bireyin yaşamı tehlikede olduğunda solunum, dolaşım sistemlerine ve tüm organ yaralanmalarında uygulanacak ilk yardım ve buna bağlı olarak tüm müdahaleler ile güvene alınan hastanın yetkin sağlık birimine ulaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk ve acil yardımın tanımı, temel ilkeleri, amacı ve yasal yönleri, İlk ve acil yardım gerektiren durumlar, Hastanın/yaralının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri, Yara Bakımı, Pansumanlar, sargılar ve ateller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Olay Yeri Değerlendirmesi, Solunum yolu tıkanmaları, Solunum ve dolaşımın durması ve kalp akciğer canlandırılması (CPR) | |
4 | Kanamalarda ilk ve acil yardım | |
5 | Temel Yaşam Desteği, Solunum yolu tıkanmaları, boğulmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Isı ile İlgili Yaralanmalarda İlk ve Acil Yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Şokta ilk ve acil yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Bilinç Bozukluklarında İlk ve Acil Yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Acil servis organizasyonu ve standartları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Travmalar, Kafa travmaları, Abdominal travmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Spinal kord ve boyun travmaları, Toraks, , Kas iskelet sistemi acilleri, Multiple travmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Toksikolojik Aciller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Sistemik Aciller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Kas iskelet sistemi acilleri, Multiple travmalar, FİNAL | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel sağlık bilgisi ile ilgili kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Acil durumlarda karşılaşılan sorumları tartışır. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İlk yardım kurallarını uygular. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel sağlık bilgisi ile ilgili kavramları tanımlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Acil durumlarda karşılaşılan sorumları tartışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İlk yardım kurallarını uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |