EN
  • Anasayfa
  • REH411 Seyahat Acentacılığı Otomasyon Sistemleri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
REH411 - Seyahat Acentacılığı Otomasyon Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seyahat Acentacılığı Otomasyon Sistemleri REH411 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders örgün eğitim kapsamında yüz yüze olarak gerçekleştirilecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, seyahat acentacılığı sektöründe kullanılan otomasyon sistemlerini tanıtmak, bu sistemlerin işleyişini öğretmek ve öğrencilere bu sistemleri etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, rezervasyon yönetimi, biletleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi temel iş süreçlerinde otomasyonun rolünü kavrayarak, sektördeki dijital dönüşüme uyum sağlayabilecek yetkinlikler kazanacaktır.

Ders İçeriği

Seyahat acentacılığı ve otomasyon sistemlerine giriş Otomasyon sistemlerinin bileşenleri ve işleyişi Rezervasyon ve biletleme sistemleri Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımları Seyahat paketleme ve dinamik fiyatlandırma sistemleri Global Dağıtım Sistemleri (GDS) ve entegrasyonu Online rezervasyon platformları ve dijital pazarlama entegrasyonu Veri yönetimi ve güvenliği Sektörde kullanılan güncel otomasyon yazılımlarının analizi Vaka çalışmaları ve uygulamalar

Ders Kaynakları Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü
Complete Guide to Travel Agency Automation
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seyahat acentacılığına giriş ve otomasyon sistemlerinin önemi Ders
2 Seyahat acentacılığı otomasyon sistemlerinin temel bileşenleri Ders
3 Rezervasyon sistemlerinin işleyişi ve kullanımı Ders
4 Biletleme süreçleri ve otomasyon yazılımlarının rolü Ders
5 Global Dağıtım Sistemleri (GDS) ve seyahat acentacılığına entegrasyonu Ders
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemleri ve uygulamaları Ders
7 Online rezervasyon platformları ve dinamik fiyatlandırma mekanizmaları Ders
8 Otomasyon Sistemlerinde Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı Ders
9 Seyahat paketleme sistemleri ve özel yazılımların kullanımı Ders
10 Otel, havayolu ve diğer hizmet sağlayıcılarla entegrasyon Ders
11 Veri yönetimi ve güvenliği: Otomasyon sistemlerinde siber güvenlik Ders
12 Dijital pazarlama stratejileri ve otomasyon sistemleriyle entegrasyonu Ders
13 Güncel otomasyon yazılımlarının analizi ve sektörel yenilikler Ders
14 Genel değerlendirme ve vaka çalışmaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seyahat acentacılığı otomasyon sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Rezervasyon ve biletleme süreçlerinde kullanılan yazılımları etkin şekilde kullanır. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Global Dağıtım Sistemleri (GDS) ve seyahat acentacılığı entegrasyonlarını açıklar. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemlerinin işleyişini analiz eder. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Online rezervasyon platformlarının ve dinamik fiyatlandırma sistemlerinin yapısını kavrar. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Seyahat acentacılığı otomasyon sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Rezervasyon ve biletleme süreçlerinde kullanılan yazılımları etkin şekilde kullanır. - - - - - - - - - - - - - -
Global Dağıtım Sistemleri (GDS) ve seyahat acentacılığı entegrasyonlarını açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemlerinin işleyişini analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Online rezervasyon platformlarının ve dinamik fiyatlandırma sistemlerinin yapısını kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -