EN
  • Anasayfa
  • PFE302 Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
PFE302 - Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) PFE302 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.

Ders Kaynakları Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sınıf Yönetimi Ders
2 Sınıf İçi Kurallar Ders
3 Motivasyon Ders
4 Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü Ders
5 Sınır Koyma Ders
6 Disiplin Ders
7 İstenen Davranışların Desteklenmesi Ders
8 İstenen Davranışların Desteklenmesi 2 Ders
10 İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi Ders
10 İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi Ders
12 Rahatlatıcı Etkinlikler Ders
12 Rahatlatıcı Etkinlikler Ders
14 Etkinlik Sunumları Ders
14 Etkinlik Sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Motivasyon kuramlarını kavramak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Motivasyon kuramlarını kavramak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. - - - - - - - - - - - - - -
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Motivasyon kuramlarını kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. - - - - - - - - - - - - - -
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. - - - - - - - - - - - - - -
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Motivasyon kuramlarını kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. - - - - - - - - - - - - - -