Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Programlamanın Temelleri | BLP101 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1- Anlatım, 2- Soru-Cevap, 3- Tartışma, 4- Alıştırma ve Uygulama, 5- Grup Çalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN |
Amaç |
Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri, Program Yazarken Kullanılan Elemanlar. (Değişkenler, Sabitler, Operatörler), Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Karar Yapıları,Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri,Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri,C# diline giriş ve Visual Studio Tanıtımı, C# dilinde Algoritma Karşılıkları, C# dilinde Karar ve Döngü Yapıları,C# çok kullanılan Fonksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Algoritma ve Programlamaya Giriş (Ebubekir YAŞAR)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri | |
2 | Değişkenler, Sabitler, Operatörler | |
3 | Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. | |
4 | Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri | |
5 | Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri | |
6 | Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri | |
6 | Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri | |
8 | Arasınav | |
9 | Diziler ve Özel Veri Türleri | |
11 | Fonksiyonlar ve Alt Programlar | |
11 | Fonksiyonlar ve Alt Programlar | |
12 | Değer döndüren alt programlar | |
14 | Genel Uygulama Örnekleri | |
14 | Genel Uygulama Örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak | |||
Alt programlarla çalışmak | |||
Programcılığa giriş yapmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Alt programlarla çalışmak | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Programcılığa giriş yapmak | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |