EN
  • Anasayfa
  • BLP101 Programlamanın Temelleri (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BLP101 - Programlamanın Temelleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Programlamanın Temelleri BLP101 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 1- Anlatım, 2- Soru-Cevap, 3- Tartışma, 4- Alıştırma ve Uygulama, 5- Grup Çalışması
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN
Ders Veren Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN
Amaç

Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir.

Ders İçeriği

Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri, Program Yazarken Kullanılan Elemanlar. (Değişkenler, Sabitler, Operatörler), Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Karar Yapıları,Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri,Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri,C# diline giriş ve Visual Studio Tanıtımı, C# dilinde Algoritma Karşılıkları, C# dilinde Karar ve Döngü Yapıları,C# çok kullanılan Fonksiyonlar

Ders Kaynakları Algoritma ve Programlamaya Giriş (Ebubekir YAŞAR)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 8 24
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,88
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Değişkenler, Sabitler, Operatörler Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri
5 Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri
7 Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri
8 Arasınav Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Diziler ve Özel Veri Türleri
11 Fonksiyonlar ve Alt Programlar
11 Fonksiyonlar ve Alt Programlar
12 Değer döndüren alt programlar Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama
14 Genel Uygulama Örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Genel Uygulama Örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak
Alt programlarla çalışmak
Programcılığa giriş yapmak
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kodlama öncesi program akışını tasarlamak 3 1 3 1 1 5 3 1 4 4 3 2 3
Alt programlarla çalışmak 3 1 3 1 1 5 3 1 4 4 3 2 3
Programcılığa giriş yapmak 3 1 3 1 1 5 3 1 4 4 3 2 3
Ortalama Değer 3 1 3 1 1 5 3 1 4 4 3 2 3