Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Web Programcılığı | BLP251 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Laboratuvar Ortamında Teorik Anlatımın Ardından Bilgisayar Başında Adım Adım Uygulamalı Olarak İşlenecektir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
İnternet Ortamında Çalışabilen, Veritabanı Ve Web Servislerini Kullanabilen Web Programları Yazma Yeterlikleri Kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Uygulama Yazılımlarını Kurulumu ve Testi, Değişkenler ve Sabitler, Operatörler, Karar Kontrol Yapıları, Döngü Kontrol Yapıları, Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar, Hazır Fonksiyonlar, Diziler ve Nesneler, Dosyalama İşlemleri, WEB Form Uygulamaları, Sayfalar Arası Veri Aktarım Yöntemleri, Veritabanı İşlemleri anlatılır. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve Uygulamalar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygulama Yazılımlarının Kurulumu Ve Testi | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Değişkenler Ve Sabitler, Operatörler Ve İşlem Önceliği | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Karar Kontrol Yapıları | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Döngü Kontrol Yapıları | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Hazır Fonksiyonlar | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Diziler Ve Nesneler | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Sayfalar Arası Veri Aktarım Yöntemleri | |
9 | Veritabanı İşlemleri-1 | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Veritabanı İşlemleri-2 | |
11 | Veritabanı İşlemleri-3 | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Oturum (Session) Uygulamaları | |
13 | Oturum (Session) Uygulamaları Ve Çerez (Cookie) Uygulamaları | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | İleri Uygulamalar | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Web uygulaması üzerinden bir veritabanına bağlanıp istenilen değişiklikleri yapabilir | |||
Etkileşimli web uygulamaları yapabilir. | |||
Kullanılan programlama dilinin temel komutları ile web sayfası hazırlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Web uygulaması üzerinden bir veritabanına bağlanıp istenilen değişiklikleri yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkileşimli web uygulamaları yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanılan programlama dilinin temel komutları ile web sayfası hazırlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |