EN
  • Anasayfa
  • MOS179 Araştırma Teknikleri ve Kaynakça Yazımı (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MOS179 - Araştırma Teknikleri ve Kaynakça Yazımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Teknikleri ve Kaynakça Yazımı MOS179 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi, topladığı bilgileri açık şekilde kaynakça göstererek aktarması ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak, farklı referans yazım kurallarını öğrenmek, referans programlarını tanımak

Ders Kaynakları ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 11 22
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavram ilke ve yaklaşımlar Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Araştırma teknik ve yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Araştırma teknik ve yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
4 Araştırma yapılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
5 Verilerin toplanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
6 Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri ve istatistiksel çözümlemelerinin yapılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
7 Verilerin değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
8 Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Raporun hazırlanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
10 Kaynakçanın yazılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
11 Kaynakçanın yazılmasında kullanılan bilgisayar programları Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
12 Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
12 Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
14 Final sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - -
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler - - - - - - - - - - - - -
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) - - - - - - - - - - - - -