Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Teknikleri ve Kaynakça Yazımı | MOS179 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi, topladığı bilgileri açık şekilde kaynakça göstererek aktarması ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak, farklı referans yazım kurallarını öğrenmek, referans programlarını tanımak |
Ders Kaynakları |
ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 11 | 22 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavram ilke ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Araştırma teknik ve yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Araştırma teknik ve yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
4 | Araştırma yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
5 | Verilerin toplanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri ve istatistiksel çözümlemelerinin yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
7 | Verilerin değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Raporun hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
10 | Kaynakçanın yazılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
11 | Kaynakçanın yazılmasında kullanılan bilgisayar programları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
12 | Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
12 | Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |