| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Araştırma Teknikleri ve Kaynakça Yazımı | MOS179 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi, topladığı bilgileri açık şekilde kaynakça göstererek aktarması ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak, farklı referans yazım kurallarını öğrenmek, referans programlarını tanımak |
| Ders Kaynakları |
ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 11 | 22 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavram ilke ve yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Araştırma teknik ve yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Araştırma teknik ve yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 4 | Araştırma yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 5 | Verilerin toplanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri ve istatistiksel çözümlemelerinin yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 7 | Verilerin değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Raporun hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 10 | Kaynakçanın yazılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 11 | Kaynakçanın yazılmasında kullanılan bilgisayar programları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 12 | Hazırlanan raporların sunulması ve tartışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | - | 2 | 3 | 5 | 3 | - | 3 | ;
| Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
| Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,8 | 3 | 2,6 | 3 | 2,8 | 2,6 | 2,6 | 3 | 3,4 | 3,2 | 3 | 2,8 | 3,2 |