| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beden Dili | MOS181 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün öğretim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Betül KAYA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişim bağlamında beden dilini doğru kullanmayı öğrenmek, kişisel gelişimleri ve meslek hayatlarında etkili olabilmek adına beden dilinin inceliklerini öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Etkili iletişim ve beden dili kapsamında işlenecek konuların anlatılması ve derse giriş. İletişim, beden dili ve etkili iletişim konularının anlatılması. |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
Slaytlar Ders Notları Slaytlar |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişime Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 2 | Beden Diline Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 3 | El ve vücudun konumlandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 4 | Eller,kollar ve parmakların kullanılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 5 | Boyundan Aşağı Beden Dili | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 6 | Elin yüze ve bedene temas jestleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 7 | Bacakların kullanışı ve oturma biçimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 8 | Vize sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 9 | Diksiyona giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 10 | Ses, nefes ve artikülasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 11 | Konuşma ve Sunum Esnasında Doğru Beden Kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 12 | Sözel Olmayan İletişimin Şifrelerini Çözmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 13 | Beden dili ve sunum becerileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| 14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |