Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nesne Tabanlı Programlama | IAT121 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Arif GÜNEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama ile veritabanı uygulamaları geliştirerek, uygulama dağıtım paketleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yerel ve uzak veritabanlarına bağlantı, basit ve gelişmiş sorgulamalar yapma, program kurulumu hazırlama. |
Ders Kaynakları |
C#´I kavramak, Tom Archer, Arkadaş yayınları, ISBN:9755092862
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık, ISBN : 9789756477175 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
2 | Yerel veritabanında verileri işlemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
3 | Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
4 | Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
5 | Uzak veritabanında verileri işlemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
6 | Basit sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
9 | Veritabanından grafikler elde etmek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
10 | Veritabanından raporlama yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
11 | Bileşen oluşturmak ve eklemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
12 | Yardım dosyaları hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
13 | Veritabanı kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
14 | Program kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurulum paketi hazırlamak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Uzak veri tabanı ile çalışmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Yerel veri tabanı ile çalışmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Gelişmiş uygulamalar yapmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurulum paketi hazırlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzak veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yerel veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişmiş uygulamalar yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |