| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nesne Tabanlı Programlama | IAT121 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Arif GÜNEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama ile veritabanı uygulamaları geliştirerek, uygulama dağıtım paketleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Yerel ve uzak veritabanlarına bağlantı, basit ve gelişmiş sorgulamalar yapma, program kurulumu hazırlama. |
| Ders Kaynakları |
C#´I kavramak, Tom Archer, Arkadaş yayınları, ISBN:9755092862
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık, ISBN : 9789756477175 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 2 | Yerel veritabanında verileri işlemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 3 | Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 4 | Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri listelemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 5 | Uzak veritabanında verileri işlemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 6 | Basit sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 7 | İstatistiksel sorgular yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 9 | Veritabanından grafikler elde etmek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 10 | Veritabanından raporlama yapmak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 11 | Bileşen oluşturmak ve eklemek | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 12 | Yardım dosyaları hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 13 | Veritabanı kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| 14 | Program kurulum seti hazırlamak | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurulum paketi hazırlamak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Uzak veri tabanı ile çalışmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Yerel veri tabanı ile çalışmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Gelişmiş uygulamalar yapmak | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurulum paketi hazırlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uzak veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yerel veri tabanı ile çalışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gelişmiş uygulamalar yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |