EN
  • Anasayfa
  • IAT223 Sanallaştırma Sistemleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
IAT223 - Sanallaştırma Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanallaştırma Sistemleri IAT223 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Laboratuvar Ortamında Teorik Anlatımın Ardından Bilgisayar Başında Adım Adım Uygulamalı Olarak İşlenecektir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Görkem KÖSEOĞLU
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, Bulut Bilişim ve sanallaştırma hakkında bilgi vermektir. Derste Bulut Bilişimin ve Sanallaştırmanın temelleri ticari ve teknolojik açıdan incelenmektedir. Tek bir fiziksel sistem üzerinde birden fazla mantıksal unsur oluşturmak sureti ile gerçekleştirilen İşletim Sistemi, sunucu, depolama ve ağ sanallaştırması gibi sanallaştırma türleri ayrıntılı olarak incelenecektir. Ayrıca, Bulut Bilişimin ve sanallaştırmanın ticari faydaları, maliyetleri ve güvenlik etkileri de ele alınacak.

Ders İçeriği

Bulut bilişimin tanımı, bulut türleri, hizmetler ve dağıtım modelleri, sanallaştırma türleri, donanım sanallaştırması, hipervizörler, işletim sistemi sanallaştırması, sunucu sanallaştırması, masaüstü sanallaştırması, depolama sanallaştırması, uygulama sanallaştırması, faydalar ve maliyetler, güvenlik konuları.

Ders Kaynakları The Definitive Guide to Cloud Computing Author : Dan Sullivan
Practical Virtualization Solutions: Virtualization from the Trenches, Kenneth Hess & Amy Newman, ISBN-10: 0137142978 ISBN-13: 9780137142972
SDN and NFV Simplified Jim Doherty
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bulut Bilişimin temelleri Ders
2 Bulut Bilişimin Yapı Taşları
2 Bulut Bilişimin Yapı Taşları
4 Ticari Faydaları Ders
5 Anahtar teknoloji: Sanallaştırma Ders
6 Sanal Makine ve Hypervizörler Ders
7 Tam Sanallaştırma, Kısmi Sanallaştırma, Ders
8 Ağ Sanallaştırması Ders
9 Depolama Sanallaştırması Ders
10 Sunucu Sanallaştırması Ders
11 Sanallaştırmanın Ticari Faydaları ve Maliyeti Ders
11 Sanallaştırmanın Ticari Faydaları ve Maliyeti Ders
13 Sanallaştırılmış Veri Merkezinden Bulut Ortamına Geçiş Ders
14 Güvenlik Konuları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bulut Bilişim kavramını ve arkasındaki teknolojileri tanımlayabilmek. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bulut Bilişim ve sanallaştırmanın faydalarını ve maliyetlerini açıklayabilmek, Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hipervizör, kısmi-sanallaştırma, tam sanallaştırma ve donanım destekli sanallaştırma tekniklerini açıklayabilmek, Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bulut veya fiziksel makine ortamında birden çok Sanal Makine oluşturmak ve kullanmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bulut Bilişim ve sanallaştırmanın güvenlik etkilerini açıklamak Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bulut Bilişim kavramını ve arkasındaki teknolojileri tanımlayabilmek. - - - - - - - - - - - - -
Bulut Bilişim ve sanallaştırmanın faydalarını ve maliyetlerini açıklayabilmek, - - - - - - - - - - - - -
Hipervizör, kısmi-sanallaştırma, tam sanallaştırma ve donanım destekli sanallaştırma tekniklerini açıklayabilmek, - - - - - - - - - - - - -
Bulut veya fiziksel makine ortamında birden çok Sanal Makine oluşturmak ve kullanmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, - - - - - - - - - - - - -
Bulut Bilişim ve sanallaştırmanın güvenlik etkilerini açıklamak - - - - - - - - - - - - -