Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | MOS254 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Hem iş yaşamında hem de günlük yaşamda öğrencilerin etkili iletişimde bulunabilmelerini sağlamak ve beden dilini doğru kullandırmak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
-İletişim kavramı -Sözlü İletişim kurmak -Yazılı İletişim kurmak -Sözsüz İletişim kurmak -Biçimsel (Formal) İletişim kurmak -Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak -Örgüt dışı iletişim kurmak |
Ders Kaynakları |
ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim,
BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? | |
2 | Etkili İletişim Becerileri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | İletişim Engelleri | |
5 | Empati | |
6 | Motivasyon ve Takım Çalışması | |
7 | Stres ve Risk Yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav- Stres ve Risk Yönetimi | |
9 | Sözlü İletişim kurmak | |
10 | Yazılı İletişim kurmak | |
11 | Sözsüz İletişim kurmak | |
12 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | |
13 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | |
14 | Beden Dili | |
14 | FİNAL SINAV HAFTASI+Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |