Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Yardım | MOS207 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ |
Amaç |
Öğrencilerin sağlığını tehdit eden hastalıklarda ve karşılaşabilecekleri kazalarda uygulanabilecek basit fakat bilimsel acil yardım yöntemleri ve yaralanmalarda uygulanabilecek pansuman yapma, temel yaşam desteği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
İnsan vücudu ile ilgili bilgiler. Solunum, kalp durması, kanamaların durdurulması ve kan dolaşımının sağlanması, şok bayılmalarda ve koma durumlarında ilk yardım ile ilgili bilgiler. Kaza sonucu oluşan yaralanmalar ve ilk yardım, yanık yaraları, kırık çıkık ve burkulma. İlk yardımın uygulamalı tatbikatları. Kazalar ve trafik kazalarında ilk yardımın önemi ile ilgili bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Çakır, 2002, Sağlık ve Trafik Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Serkan Şenşekerci, Alpaslan Türkkan, 2003, Sağlık ve Trafik Eğitimi, Ezgi Kitabevi,Bursa
Sağlık Bakanlığı İlk yardım Uygulama Eğitim Kiti Çıktısı Öğretim elemanı ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk ve acil yardımın tanımı, temel ilkeleri, amacı ve yasal yönleri, İlk ve acil yardım gerektiren durumlar, Hastanın/yaralının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri, Yara Bakımı, Pansumanlar, sargılar ve ateller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Olay Yeri Değerlendirmesi, Solunum yolu tıkanmaları, Solunum ve dolaşımın durması ve kalp akciğer canlandırılması (CPR) | |
4 | Kanamalarda ilk ve acil yardım | |
5 | Temel Yaşam Desteği, Solunum yolu tıkanmaları, boğulmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Isı ile İlgili Yaralanmalarda İlk ve Acil Yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Şokta ilk ve acil yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Bilinç Bozukluklarında İlk ve Acil Yardım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Acil servis organizasyonu ve standartları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Travmalar, Kafa travmaları, Abdominal travmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Spinal kord ve boyun travmaları, Toraks, , Kas iskelet sistemi acilleri, Multiple travmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Toksikolojik Aciller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Sistemik Aciller | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Kas iskelet sistemi acilleri, Multiple travmalar, FİNAL | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel sağlık bilgisi ile ilgili kavramları tanımlar. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Acil durumlarda karşılaşılan sorumları tartışır. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
İlk yardım kurallarını uygular. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel sağlık bilgisi ile ilgili kavramları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Acil durumlarda karşılaşılan sorumları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlk yardım kurallarını uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |