| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekip Liderliği | MOS103 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İNTERNET VE AĞ TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Tekin ERŞEN |
| Amaç |
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
| Ders İçeriği |
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
| Ders Kaynakları |
Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Liderlik kavramı | |
| 2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | Vaka Çalışması |
| 3 | Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü | |
| 4 | Takım türleri | |
| 5 | İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar | |
| 6 | Etkin takım kriterleri | |
| 7 | Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.) | |
| 10 | Takımlarda eğitim | |
| 11 | Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi | |
| 12 | İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları | Grup Çalışması |
| 13 | Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü | Benzetim |
| 14 | Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi | Benzetim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | |||
| Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | |||
| Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | |||
| Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |