Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | MOS186 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | WEB TASARIMI VE KODLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin; İnsan organizmasının bütünlüğünü ve yaşamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doğrultusunda bireylerde sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesi, yaşam tarzının iyileştirilmesi bir anlamda sağlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak sağlığı koruyucu ve geliştirici davranışları kazanmalarını ve uygulamalarını amaçlayan bir derstir. |
Ders İçeriği |
Sağlıklı yaşam, insan, sağlık, beslenme, besin öğeleri kavramları. Özel durumlarda beslenme(Çocukların, okul çocuklarının adölesanların ve yaşlıların beslenmesi). Hareket gereksinimi ve vücut mekaniği ilkeleri. Hareketsizliğin organizma üzerine etkileri. Aktif ve pasif egzersizler. Teknolojinin sağlıklı yaşama etkileri. |
Ders Kaynakları |
Prof.Dr. Bülent ÜLKAR Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz Egzersizin 5N-1K'SI
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | Ders |
2 | Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan komponentler | Ders |
3 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | Ders |
4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları | Ders |
5 | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | Ders |
6 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz uzmanlarının etkisi | Ders |
7 | Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü | Ders |
8 | Sağlığı koruma ve geliştirmede sıvı alımının rolü | Ders |
9 | Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | Ders |
10 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | Ders |
11 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları) | Ders |
12 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) | Ders |
13 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (vitamin ve mineral kullanımları) | Ders |
14 | Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede sağlık profesyonellerinin rolü | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersi alan öğrencinin; Sağlığı yaşam ve temel prensipleri hakkında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dersi alan öğrencinin; Bireylere sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz, fiziksel aktivite, beslenme, kilo kontrolü ve sıvı tüketim davranışları konularında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersi alan öğrencinin; Sağlığı yaşam ve temel prensipleri hakkında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrencinin; Bireylere sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz, fiziksel aktivite, beslenme, kilo kontrolü ve sıvı tüketim davranışları konularında bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |