Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ağ ve Bilişim Güvenliği | IAT221 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | WEB TASARIMI VE KODLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Laboratuvar Ortamında Teorik Anlatımın Ardından Bilgisayar Başında Adım Adım Uygulamalı Olarak İşlenecektir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Görkem KÖSEOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İnternet, ağ ve bilgi güvenliği alanında kullanılan yöntemler, saldırı metotları ve korunma konusunda bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar Haberleşmesi; OSI Modeli ve Protokol Kavramı; TCP/IP Protokolü ve Port Kavramı; IP Protokolü; ARP Dinleme; Kodlama Teknikleri ve Özet Fonksiyonları; Anahtar Temelli Şifreleme; Saldırı ve İstismar Metotları; Ağ Denetim ve İzleme Araçları; Kurumsal Ağ Güvenliği ve Risk Yönetimi; Siber Güvenlik ve Siber Olaylara Müdahale; Sızma Testleri; Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı; Bilişim Hukuku ve Derin Web. |
Ders Kaynakları |
KÜÇÜK Fırat, AdaMYO İnternet Güvenliği Ders Notları, 2008
ÇÖLKESEN Rıfat, Bilgisayar Haberleşmesi ve Ağ Teknolojileri, ISBN:975-6797-00-2, 2002 KARAARSLAN Enis, “Network (Ağ) Güvenliği Temelleri” Eğitim Notları, 2008 http://www.bilgiguvenligi.org.tr/ http://www.siberguvenlik.org.tr/ http://btk.gov.tr/bilgi_teknolojileri/siber_guvenlik/ http://www.bilgimikoruyorum.org.tr/ http://www.olympos.org/ http://csirt.ulakbim.gov.tr/dokumanlar/ https://www.owasp.org/ http://www.bilgiguvenligi.gov.tr/ http://kriptoloji.net/ http://www.base64decode.org/ http://www.bidb.itu.edu.tr/ http://technet.microsoft.com/tr-tr/ http://www.ip-adres.com/ http://www.sistemsaati.com/ http://www.pcsistem.net/ http://www.turkcenet.org/ http://a4esl.org/c/charset.html http://www.asciitable.com/ http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/tel_pswt/vco_prod/ext_prg/exprb.htm http://easycalculation.com/ ÖZBİLEN, Alper, “Kablosuz Ağlar”, Pusula Yayınları, 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Haberleşmesi | Ders |
2 | OSI Modeli ve Protokol Kavramı | Ders |
3 | TCP/IP Protokolü ve Port Kavramı | Ders |
4 | IP Protokolü | Ders |
5 | ARP Dinleme | Ders |
6 | Kodlama Teknikleri ve Özet Fonksiyonları | Ders |
7 | Anahtar Temelli Şifreleme | Ders |
8 | Saldırı ve İstismar Metotları | Ders |
9 | Ağ Denetim ve İzleme Araçları | Ders |
10 | Kurumsal Ağ Güvenliği ve Risk Yönetimi | Ders |
11 | Siber Güvenlik ve Siber Olaylara Müdahale | Ders |
12 | Sızma Testleri | Ders |
13 | Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı | Ders |
14 | Bilişim Hukuku ve Derin Web | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgisayar destekli teknik resim ve tasarım programlarını kullanarak mesleki plan ve projeleri oluşturma becerisine sahip olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar destekli teknik resim ve tasarım programlarını kullanarak mesleki plan ve projeleri oluşturma becerisine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |