Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kullanıcı Arabirimi Tasarımı | WTK102 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | WEB TASARIMI VE KODLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Kullanıcı arayüzü (UI) oluşturmaya yönelik temel kavramların teorik olarak incelenmesinden sonra UI tasarımına yönelik uygulama aracılığı ile laboratuvar ortamında uygulamalı olarak kullanıcı arayüzü tasarımı gerçekleştirmek. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdulmelik DERİNKÖK |
Ders Veren | |
Amaç |
Kullanıcı deneyimi (UX) kavramı dikkate alınarak, günümüzdeki teknolojik gelişmelere ve teknolojik cihazların ihtiyaçlarına cevap verebilecek arayüz tasarımları oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Kullanıcı arabirimi ve kullanıcı deneyimi kavramlarının incelenmesi ve bu kavramların tasarımına yönelik araçların kullanılması. Bilgisayar, cep telefonu, tablet gibi farklı cihazlara ilişkin duyarlı (responsive), olumlu bir kullanıcı deneyimi sunmaya odaklı tasarımlar oluşturmak. Arayüz tasarımına yönelik bileşenler. |
Ders Kaynakları |
Fabio Staiano - Designing and Prototyping Interfaces with Figma: Learn essential UX/UI design principles by creating interactive prototypes for mobile, tablet, and desktop (ISBN: 180056418X ) - 2022
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 26 | 1 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İzlence ve tanışma | Sözlü |
2 | Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 1 | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 2 | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Tasarım ve aşamalarına yönelik temel kavramlar – 3 | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Arayüz tasarımı için gerekli uygulamaların kurulumu ve çalışma ortamı | Gösterim Sözlü |
6 | UI uygulamasının araç ve arayüzü - 1 | Gösterim Sözlü |
7 | UI uygulamasının araç ve arayüzü - 2 | Gösterim Sözlü |
8 | UI uygulamasının araç ve arayüzü - 3 | Gösterim Sözlü |
9 | UI uygulamasının araç ve arayüzü - 4 | Gösterim Sözlü |
10 | Arayüz tasarımı uygulaması - 1 | Ders Gösterim Laboratuar |
11 | Arayüz tasarımı uygulaması - 2 | Ders Gösterim Laboratuar |
12 | Arayüz tasarımı uygulaması - 3 | Ders Gösterim Laboratuar |
13 | Arayüz tasarımı uygulaması - 4 | Ders Gösterim Laboratuar |
14 | Arayüz tasarımı uygulaması - 5 | Ders Gösterim Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı arabirimi kavramlarını öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı kurallarını öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı cihaz, işletim sistemi ve ekran boyutlarına uygun duyarlı tasarım hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgisayar ortamında arayüz tasarımı gerçekleştirmek için ilgili uygulama üzerinde tecrübe sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı arabirimi kavramlarını öğrenme | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı kurallarını öğrenme | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 |
Farklı cihaz, işletim sistemi ve ekran boyutlarına uygun duyarlı tasarım hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilgisayar ortamında arayüz tasarımı gerçekleştirmek için ilgili uygulama üzerinde tecrübe sahibi olma | 1 | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |