EN
  • Anasayfa
  • BLP128 Bilgisayar Yardımıyla Tasarım ve Modelleme (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP128 - Bilgisayar Yardımıyla Tasarım ve Modelleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Yardımıyla Tasarım ve Modelleme BLP128 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
WEB TASARIMI VE KODLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet ESER
Ders Veren
Amaç

Bilgisayar destekli tasarım (CAD) araçlarının endüstrideki yerinin kavranılması, endüstride yoğun olarak kullanılan Autocad programı ile iki boyutlu çizim becerisinin kazanılarak, bu programı kullanma kabiliyetinin geliştirilmesidir.

Ders İçeriği

Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad'e giriş. Temel Autocad komutları. Geometrik çizim komutları. Düzenleme İşlemleri. Ölçülendirme Komutları. Görünüş çizimleri, İzometrik çizim. Yazdırma komutları, Autocad'de ileri komutlar. Çizim çalışmalarını içermektedir.

Ders Kaynakları AutoCAD 2010 Çizim-Modelleme, Hasan Gökkaya, Kıvılcım Alca,Nobel Yayın Dağıtım,2010
Autocad 2011 Autolisp, Mehmet Şamil Demiryürek, Kodlab Yayın 2010
AutoCad 2007 İle Tasarım ve Modelleme, Prof.Dr. Mahmut Gülesin, Asil Yayıncılık,2007
Her Yönüyle AutoCAD 2009, Gökalp Baykal, Alfa Yayınları, 2009
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğru, daire ve yay çizimi komutları (LINE, CIRCLE, ARC, VIEWRES) Ders Laboratuar
2 Koordinat sistemlerini (Mutlak, artımsal ve açısal) Ders Laboratuar
3 AutoCAD ekranında ve çizim üzerinde yazı (TEXT, DTEXT, STYLE) yazma Ders Laboratuar
4 Görüntüleme komutlarını (ZOOM, PAN, REDRAW, REGEN) Ders Laboratuar
5 Köşe yuvarlatma ve pah kırma komutları (FILLET, CHAMFER) Ders Laboratuar
6 Kısmi silme komutları (BREAK, TRIM) Ders Laboratuar
7 Oluşturma komutları (MOVE, COPY, ARRAY, OFFSET) Ders Laboratuar
8 Ayna görüntüsü ve döndürme komutları (MIRROR, MIRRTEXT, ROTATE) Ders Laboratuar
9 Diğer çizim komutları (ELLIPSE, POLYGON, RECTANGLE, TRACE, FILL, SOLID, DONUT, POLYLINE, SKETCH) Ders Laboratuar
10 Eşit bölme ve düzenleme komutları (DIVIDE, MEASURE, CHANGE, COLOR, LINETYPE, LTSCALE, SCALE, EXPLODE) Ders Laboratuar
11 Uzatma ve gerdirme komutları (EXTEND, STRETCH) Ders Laboratuar
12 Blok oluşturma (BLOCK, WBLOCK, INSERT, MINSERT) ve katmanlara (LAYER) ayırma işlemi Ders Laboratuar
13 Ayarlar ile ilgili OSNAP komutu seçenekleri ile APERTURE ve POINT komutları Ders Laboratuar
14 Tarama işlemleri için HATCH komutu Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İki boyutlu teknik resim uygulamaları için AutoCAD kullanarak çizimleri bilgisayar ortamında çizebilme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çizimler üzerinde değişiklik yapabilme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilgisayar destekli çizim ve tasarım (CAD) konularındaki temel kavramları kavrama Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İki boyutlu teknik resim uygulamaları için AutoCAD kullanarak çizimleri bilgisayar ortamında çizebilme - - - - - - - - - - - -
Çizimler üzerinde değişiklik yapabilme - - - - - - - - - - - -
Bilgisayar destekli çizim ve tasarım (CAD) konularındaki temel kavramları kavrama - - - - - - - - - - - -