Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Evolusyonun Temelleri | MBG6020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Amaç |
Temel evrimsel mekanizmaların öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Evrimsel mekanizmalar, RNA dünyası ve genetik kod, Populasyon genetiği ve evrim, moleküler saat, moleküler filogeni |
Ders Kaynakları |
1. Evrimsel Analiz, Scott Freeman, Jon C. Herron. Çeviri Edts: Batal ÇIPLAK, Hasan H. BAŞIBÜYÜK, Süphan KARAYTUĞ, İlham GÜNDÜZ. 2017, Palme Yayıncılık
2. Evrim, Douglas J. FUTUYMA. Çeviri Edts: Aykut KENCE, Nihat BOZCUK. 2008, Palme Yayıncılık
3.Kalıtım ve Evrim, Ali DEMİRSOY. 2005, Metaksan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | GİRİŞ, DERSİN KONUSU | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | EVRİMSEL DÜŞÜNCE TARİHİ, EVRİM ve FELSEFE | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | EVRİMSEL MEKANİZMALAR İÇİN BİR ÖRNEK ; HIV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | EVREN DÜNYA VE HAYATIN ORİJİNİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | RNA DÜNYASI VE GENETİK KODUN EVRİMİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | METABOLİZMANIN EVRİMİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | EVRİM İÇİN KANITLAR 1 | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | EVRİM İÇİN KANITLAR 2 | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | DARWINIST NATURAL SELECTION | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | TÜRLEŞME MEKANİZMALARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | EVRİMSEL AĞAÇLAR | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | POPULASYON GENETİĞİ VE EVRİM | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | MOLEKÜLER SAAT | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | MOLEKÜLER FİLOGENİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Evrimsel mekanizmaların anlaşılması;Canlılığın yapısal moleküller açısından ortak noktalarının anlaşılması;Genetik mekanizmaların canlılığın evrimindeki rolünün anlaşılması;Evrimsel biyoloji ile diğer disiplinler arasındaki ilişkinin anlaşılması; | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Temel Evrimsel mekanizmaların anlaşılması;Canlılığın yapısal moleküller açısından ortak noktalarının anlaşılması;Genetik mekanizmaların canlılığın evrimindeki rolünün anlaşılması;Evrimsel biyoloji ile diğer disiplinler arasındaki ilişkinin anlaşılması; |