Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Memelilerde Moleküler Gelişim | MBG6033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Memelilerin gelişimini kontrol eden temel moleküler mekanizmaları öğrenmek, farklı sistematik gruplara ait olan memeli hayvanların gelişim modelleri arasındaki ilişkileri anlamak için temel bilgiye sahip olmak. |
Ders İçeriği |
Memeli gelişimsel süreçler ve bu süreçleri kontrol eden temel hücresel ve moleküler mekanizmalar, Gelişim için morfogenetik faktörler ve hücre-hücre etkileşimleri, farklı sistematik gruplara ait hayvanların gelişimi sırasındaki örüntü oluşum mekanizmalarının benzerlik ve farklılıkları. |
Ders Kaynakları |
Gilbert FS, Gelişim biyolojisi, wyd. 6 - 9. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts ABD.
Bielańska-Osuchowska Z., Embriologia. 2001. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Memeli gelişim biyolojisine giriş | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Embriyoloji tarihçesi | Seminer |
3 | Model organizmalar ve metotlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Gelişım genetiği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
5 | Gelişimde hücresel haberleşme | Tartışmalı Ders |
6 | Gametogenez - primordiyal germ hücreleri, germ hücrelerine eşlik eden somatik hücreler, spermatogenez ve oogenez sırasında mayoz ve hücre farklılaşması, oogenez sırasında gen ekspresyonu, oositte lokalize RNA; Oosit olgunlaşması | Tartışmalı Ders Seminer |
7 | memelilerde oositin olgunlaşmasını kontrol eden moleküler mekanizmalar (MPF, CSF, MAPK); | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | Bölünme - karyokinesis ve sitokinezin moleküler kontrolü, Erken gelişim sırasında hücre döngüsünün düzenlenmesi, farklı bölünme modelleri, bölünmenin genetik kontrolü, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | Gastrulasyon - memeli organizmalarda gastrulasyon, Düzenleyici gelişim - erken memeli embriyosunun düzenleyici potansiyeli. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Organogenez sırasında endüktif etkileşimler - belirli bir dokunun belirli bir endüktif sinyale yanıt verme yeterliliği, epitelyal-mezenkimal etkileşimler, Hox genlerinin embriyonun modellenmesindeki rolü. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Memelilerde gonadların gelişimi - ilkel germ hücrelerinin ve gonadların somatik kısmını oluşturan hücrelerin kaynağı, cinsel fenotipin hormonal düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Memelilerde genetik cinsiyet belirleme, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Memelilerde uzuv oluşumu, ön veya arka uzuvun spesifikasyonu, epitel ve mezenşim etkileşimleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Memelilerde farklı taksonlarındaki gelişim modelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Memeli biyolojisi, özellikle hücre morfolojisi, fizyolojisi ve hücre döngüsünün düzenlenmesi konularında temel bilgilere sahip olmak | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hayvanlar aleminin farklı taksonlarındaki gelişim modellerini bilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Memeli model organizmaların sonraki gelişim aşamalarını (gametogenez, döllenme, bölünme, gastrulasyon, organogenez) tanıyabilirler. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Gelişimsel süreçlerin önemini anlar ve bu süreçleri kontrol eden temel hücresel ve moleküler mekanizmaları bilir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Gelişim için morfogenetik faktörlerin ve hücre-hücre etkileşimlerinin önemini tanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Memeli biyolojisi, özellikle hücre morfolojisi, fizyolojisi ve hücre döngüsünün düzenlenmesi konularında temel bilgilere sahip olmak |
Hayvanlar aleminin farklı taksonlarındaki gelişim modellerini bilmek |
Memeli model organizmaların sonraki gelişim aşamalarını (gametogenez, döllenme, bölünme, gastrulasyon, organogenez) tanıyabilirler. |
Gelişimsel süreçlerin önemini anlar ve bu süreçleri kontrol eden temel hücresel ve moleküler mekanizmaları bilir. |
Gelişim için morfogenetik faktörlerin ve hücre-hücre etkileşimlerinin önemini tanır. |