Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İki Bileşikli Fosforlama Sistemleri | MBG6043 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders 14 haftalık periyot içerisinde sözlü anlatım, ödev hazırlatma ve sunum yaptırma şeklinde olacaktır. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bakterilerde yer alan çevresel uyarıların algılanması ve ilgili genlerin uyarılması için kullanılan iki bileşikli fosforlama sistemlerinin anlaşılmasıdir. |
Ders İçeriği |
İki bileşikli fosforlama sistemleri, çalışma mekanizması, sensörlerin özellikleri, cevap düzenleyicisinin özellikleri, ompR-EnvZ, CpxA-R, ArcA-R, BarA-UvrY, QseB-C, CheZ-R, |
Ders Kaynakları |
Çeşitli derleme makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İki bileşikli fosforlama sistemleri nedir? | Tartışmalı Ders |
2 | İki bileşikli fosforlama sistemleri elemanları | Tartışmalı Ders |
3 | İki bileşikli fosforlama sistemleri elemanları sensör ve regülatr proteini | Tartışmalı Ders |
4 | İki bileşikli fosforlama sistemleri elemanları sensör ve regülatör proteini | Tartışmalı Ders |
5 | Envz-OmpR | Tartışmalı Ders |
6 | CusS-R | Tartışmalı Ders |
7 | ArcA-R | Tartışmalı Ders |
8 | CheZ-R | Tartışmalı Ders |
9 | ZurA-R | Tartışmalı Ders |
10 | EvgS-R | Tartışmalı Ders |
11 | PhoP-Q | Tartışmalı Ders |
12 | OmpR-EnvZ | Tartışmalı Ders |
7 | ArcA-R | Tartışmalı Ders |
9 | ZurA-R | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
iki bileşikli fosforlama sistemlerini tanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
iki bileşikli fosforlama sistemlerini nasıl kullanacağını öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
iki bileşikli fosforlama sistemleri üzerinden bakterilerin doğadaki yaşamlarını öğrenir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
iki bileşikli fosforlama sistemlerini tanır |
iki bileşikli fosforlama sistemlerini nasıl kullanacağını öğrenir |
iki bileşikli fosforlama sistemleri üzerinden bakterilerin doğadaki yaşamlarını öğrenir. |