Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Canlıların Moleküler Yapıları | BYT5002 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların yapısını ve biyolojik önemini anlama. |
Ders İçeriği |
Canlılarda yapı-fonksiyon ilişkisi kapsamında moleküler organizasyon konusunda bilgi verir. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre | Tartışmalı Ders |
2 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre II | Tartışmalı Ders |
3 | Yapı ve Kataliz / Su | Tartışmalı Ders |
4 | Yapı ve Kataliz / Su II | Tartışmalı Ders |
5 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | Tartışmalı Ders |
6 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler II | Tartışmalı Ders |
7 | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapıları | Tartışmalı Ders |
8 | Enzimler | Tartışmalı Ders |
9 | Enzim Kinetiği | Tartışmalı Ders |
10 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji | Tartışmalı Ders |
11 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji II | Tartışmalı Ders |
12 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler | Tartışmalı Ders |
13 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler II | Tartışmalı Ders |
14 | Lipitler ve Biyolojik Membranlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | - | - | - | - | - | - |
Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - |