Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metabolizma | BYM5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, metabolik yollardaki reaksiyonları yorumlama, dokular ve aralarında ilişki kurma ve bilimsel çalışma planlayabilme yeteneği kazanmadır. |
Ders İçeriği |
Metabolizma nedir? metabolizmada bazı kavramlar ve hücreleri tanıma, metabolizmanın kontrolü, metabolizmanın elektron taşıyıcıları, karbonhidrat metabolizmasına bakış, lipit metabolizması bakış, protein metabolizması bakış, protein, lipit ve karbonhidrat metabolik yolların birbirleri ile olan ilişkileri, dokular arası metabolik yollar, hormonal kontrol ile metabolizma, metabolik enzimler, nükleotit metabolizması, metabolik reaksiyonların yorumlanması. |
Ders Kaynakları |
Biyokimya, E.Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010
Biyokimyanın İlkeleri, Albert L.Lehninger, David L.Nelson and Michael M.Cox, Second Edition, Worth Publishers, New York, 1993 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metabolizma nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Metabolizmada kavramlar ve hücreleri tanıma | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Metabolizmanın kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Metabolizmanın elektron taşıyıcıları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Karbonhidrat metabolizmasına bakış | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Lipit metabolizması bakış | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Protein metabolizması bakış | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Protein, lipit ve karbonhidrat metabolik yolların birbirleri ile olan ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Dokular arası metabolik yollar | |
11 | Hormonal kontrol ile metabolizma | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Metabolik enzimler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Nükleotit metabolizması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Metabolik reaksiyonların yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Hücre içindeki kimyasal reaksiyonlar ve dokulara arasındaki ilişkileri mekanizmaları ile öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 2 | - | - |
Metabolik yollardaki tüm temel kavramlardan haberdar olur | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 |
Hücreleri yapısal ve işlevsel olarak anlar | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
Metabolizmanın kontrolüne nelerin etkili olduğunu hücredeki kontrolün nasıl sağlandığını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |