EN
  • Anasayfa
  • BYM5009 Enzimoloji (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYM5009 - Enzimoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enzimoloji BYM5009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mesut IŞIK
Ders Veren Doç. Dr. Rafig GURBANOV
Amaç

Bu dersin amacı enzimler hakkında temel bilgilerin öğretilmesi, enzimlerin kimyasal yapısının, sınıflandırılmalarının ve enzimatik reaksiyon termodinamiği ve kinetiğinin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Yakıt hücreleri hakkında genel bilgiler ve biyolojik yakıt hücrelerinin temel prensipleri, mikrobiyal yakıt hücrelerin temel prensipleri ve karakteristikleri, elektron transfer mekanizmaları, mikrobiyal yakıt hücrelerinin dizaynı, performans karakterizasyonları, ve uygulamaları, enzimatik yakıt hücrelerine giriş, direkt ve mediyatörlü enzimatik biyoelektrokataliz, enzimatik yakıt hücresi karakterizasyonu, enzim immobilizasyonu ve enzimatik yakıt hücresi dizaynı

Ders Kaynakları Robert A. Copeland, Enzymes, A Practical Introduction to Structure, Mechanism, and Data Analysis, Wiley-VCH, 2000.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 186
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Enzimolojiye giriş, tarihi ve gelişimi Tartışmalı Ders
2 Enzimlerin yapısal bileşenleri Tartışmalı Ders
3 Protein-Ligand etkileşimleri Tartışmalı Ders
4 Tek substratlı enzimatik reaksiyonlar ve kinetik Tartışmalı Ders
5 Enzimatik reaksiyon kinetiği Tartışmalı Ders
6 Enzim substrat etkileşme mekanizmaları ve geçiş durumu Tartışmalı Ders
7 Geçiş durumu etkileşimleri ve enzimlerin sınıflandırılması Tartışmalı Ders
8 Sınav – Proje konularının dağıtımı Tartışmalı Ders
9 Enzim Aktivitesinin Ölçümü Tartışmalı Ders
10 Enzimatik reaksiyonlarda inhibisyon Tartışmalı Ders
11 Enzim inhibisyon kinetiği Tartışmalı Ders
12 Enzim tutuklanması, kullanılan malzemeler ve karakterizasyon Tartışmalı Ders
13 Biyomühendislikte enzim uygulamaları Tartışmalı Ders
14 Proje sunumları Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Enzimler hakkında temel bilgiler Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Enzimlerin kimyasal yapısı ve sınıflandırılması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Enzimatik reaksiyonlar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Enzimatik prosesleri öğrenir ve sanayideki önemini kavrar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Enzimler hakkında temel bilgiler 5 5 5 5 5 5
Enzimlerin kimyasal yapısı ve sınıflandırılması 5 5 5 5 5 5
Enzimatik reaksiyonlar 5 5 5 5 5 5
Enzimatik prosesleri öğrenir ve sanayideki önemini kavrar 5 5 5 5 5 5