Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enzimoloji | BYM5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Ders Veren | Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Amaç |
Bu dersin amacı enzimler hakkında temel bilgilerin öğretilmesi, enzimlerin kimyasal yapısının, sınıflandırılmalarının ve enzimatik reaksiyon termodinamiği ve kinetiğinin anlaşılmasının sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Yakıt hücreleri hakkında genel bilgiler ve biyolojik yakıt hücrelerinin temel prensipleri, mikrobiyal yakıt hücrelerin temel prensipleri ve karakteristikleri, elektron transfer mekanizmaları, mikrobiyal yakıt hücrelerinin dizaynı, performans karakterizasyonları, ve uygulamaları, enzimatik yakıt hücrelerine giriş, direkt ve mediyatörlü enzimatik biyoelektrokataliz, enzimatik yakıt hücresi karakterizasyonu, enzim immobilizasyonu ve enzimatik yakıt hücresi dizaynı |
Ders Kaynakları |
Robert A. Copeland, Enzymes, A Practical Introduction to Structure, Mechanism, and Data Analysis, Wiley-VCH, 2000.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enzimolojiye giriş, tarihi ve gelişimi | Tartışmalı Ders |
2 | Enzimlerin yapısal bileşenleri | Tartışmalı Ders |
3 | Protein-Ligand etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
4 | Tek substratlı enzimatik reaksiyonlar ve kinetik | Tartışmalı Ders |
5 | Enzimatik reaksiyon kinetiği | Tartışmalı Ders |
6 | Enzim substrat etkileşme mekanizmaları ve geçiş durumu | Tartışmalı Ders |
7 | Geçiş durumu etkileşimleri ve enzimlerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
8 | Sınav – Proje konularının dağıtımı | Tartışmalı Ders |
9 | Enzim Aktivitesinin Ölçümü | Tartışmalı Ders |
10 | Enzimatik reaksiyonlarda inhibisyon | Tartışmalı Ders |
11 | Enzim inhibisyon kinetiği | Tartışmalı Ders |
12 | Enzim tutuklanması, kullanılan malzemeler ve karakterizasyon | Tartışmalı Ders |
13 | Biyomühendislikte enzim uygulamaları | Tartışmalı Ders |
14 | Proje sunumları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enzimler hakkında temel bilgiler | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enzimlerin kimyasal yapısı ve sınıflandırılması | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enzimatik reaksiyonlar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enzimatik prosesleri öğrenir ve sanayideki önemini kavrar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Enzimler hakkında temel bilgiler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Enzimlerin kimyasal yapısı ve sınıflandırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Enzimatik reaksiyonlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Enzimatik prosesleri öğrenir ve sanayideki önemini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |