Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendislik Uygulamaları İçin Malzeme Seçimi | BYM5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyomühendislik alanında kullanılan metalik, seramik, polimer ve kompozit malzemeleri tanımak ve fiziksel, termal ve mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak, Biyomalzemelerin kullanım alanına uygun malzeme seçimini gerçekleştirmek için metodlar öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
Biyomalzemelere giriş ve biyouyumluluk, biyomühendislikte kullanılan metalik, seramik, polimer ve kompozit malzemeler ve özellikleri, biyomalzemelerin seçimi için kullanılan metodlar, biyomalzemeler ve doku etkileşimi, biyobozunur malzemeler, biyomalzemelerin biyouyumluluklarını sağlamak için kullanılan yöntemler. |
Ders Kaynakları |
Biomaterials Science", Ratner B. D., Hoffman A. S., Schoen F. J., Lemons J. E., Academic Press, San Diego, California (1996).
The Biomedical Engineering Handbook 2th ed.",Bronzino J. D., CRC Press LLC, Boca Raton (2000). Bio-Implant Interface (Improving Biomaterials and Tissue Reactions)", Ellingsen J. E., Lyngstadaas S. P., CRC Press LLC, Boca Raton (2003). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Biyomalzemelere giriş | Gösterim |
3 | Biyouyumluluk | Gösterim |
4 | Biyomühendislikte kullanılan metalik malzemeler ve fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Biyomühendislikte kullanılan metalik malzemelerin termal ve mekanik özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Biyomühendislikte kullanılan seramik malzemeler ve fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Biyomühendislikte kullanılan seramik malzemelerin termal ve mekanik özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | Biyomühendislikte kullanılan polimer malzemeler ve fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Arasınav | Grup Çalışması |
10 | Biyomühendislikte kullanılan polimer malzemelerin termal ve mekanik özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Biyomühendislikte kullanılan kompozit malzemeler ve fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Biyomühendislikte kullanılan kompozit malzemelerin termal ve mekanik özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Biyomalzemelerin seçimi için kullanılan metodlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Biyomalzemeler ve doku etkileşimi | Tartışmalı Ders Gösterim |
15 | Biyobozunur malzemeler | Tartışmalı Ders Gösterim |
16 | Biyomalzemelerin biyouyumluluklarını sağlamak için kullanılan yöntemler | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyomühendislik alanında kullanılan malzemeleri kendi cümleleri ile açıklar. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
.Biyomühendislik alanında kullanılan malzemelerin fiziksel, termal ve mekanik özelliklerini açıklar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Biyomalzemelerin kullanım alanına uygun malzeme seçimini gerçekleştirmek için uygun metot seçer. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyomühendislik alanında kullanılan malzemeleri kendi cümleleri ile açıklar. | - | - | - | - | - | - |
.Biyomühendislik alanında kullanılan malzemelerin fiziksel, termal ve mekanik özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - |
Biyomalzemelerin kullanım alanına uygun malzeme seçimini gerçekleştirmek için uygun metot seçer. | - | - | - | - | - | - |