EN
  • Anasayfa
  • BYM5014 Biyoteknoloji (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYM5014 - Biyoteknoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoteknoloji BYM5014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Ders Veren
Amaç

Biyoteknoloji konusunda temel bilgiler verebilmek

Ders İçeriği

Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi, Dünyada biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojideki gelişmeler, Biyoteknolojinin uygulama alanları, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (doku kültürleri), Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (moleküler), Enzimler, Vektörler, Genetik transformasyon, Genetik transformasyonun doğrulanması, Moleküler markörler, Genetik haritalama, Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve tarımda kullanım alanları, Çevre ve üretim açısından genetiği değiştirilmiş organizmalar faydaları ve riskleri.

Ders Kaynakları Higgens, I.J., Best, D.J., Jones, J. (1985). Biotechnology: Principles and Applications. Blackwell, London.
Moo-Young, M., Anderson, W.A., Chakrabarty, A.M. (1996). Environmental Biotechnology :Principles and Applications. Kluywer Academic Publisher,London.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
2 Dünyada biyoteknolojinin önemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
3 Biyoteknolojideki gelişmeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
4 Biyoteknolojinin uygulama alanları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
5 Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (doku kültürü) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
6 Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (moleküler) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
7 Enzimler, Vektörler, Genetik transformasyon Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
8 Moleküler markörler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
9 Genetik haritalama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
10 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve tarımda kullanım alanları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
11 Çevre ve üretim açısından genetiği değiştirilmiş organizmalar faydaları ve riskler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
12 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü
12 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü
12 Tartışma, Araştırma ve Sunumlar Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler dünyada biyoteknolojinin önemini kavrayacaklardır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Biyoteknolojideki gelişmeleri takip etme becerisi kazanacaklardır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Biyoteknoloji hakkında yeni fikirler geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Biyoteknolojinin önemini yorumlama yeteneği kazanacaklardır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler dünyada biyoteknolojinin önemini kavrayacaklardır 4 5 4 4 4 4
Öğrenciler Biyoteknolojideki gelişmeleri takip etme becerisi kazanacaklardır 4 5 4 4 4 4
Öğrenciler Biyoteknoloji hakkında yeni fikirler geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır 4 5 4 4 4 4
Öğrenciler Biyoteknolojinin önemini yorumlama yeteneği kazanacaklardır 4 5 4 4 4 4