Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknoloji | BYM5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyoteknoloji konusunda temel bilgiler verebilmek |
Ders İçeriği |
Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi, Dünyada biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojideki gelişmeler, Biyoteknolojinin uygulama alanları, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (doku kültürleri), Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (moleküler), Enzimler, Vektörler, Genetik transformasyon, Genetik transformasyonun doğrulanması, Moleküler markörler, Genetik haritalama, Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve tarımda kullanım alanları, Çevre ve üretim açısından genetiği değiştirilmiş organizmalar faydaları ve riskleri. |
Ders Kaynakları |
Higgens, I.J., Best, D.J., Jones, J. (1985). Biotechnology: Principles and Applications. Blackwell, London.
Moo-Young, M., Anderson, W.A., Chakrabarty, A.M. (1996). Environmental Biotechnology :Principles and Applications. Kluywer Academic Publisher,London. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Dünyada biyoteknolojinin önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Biyoteknolojideki gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Biyoteknolojinin uygulama alanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (doku kültürü) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Biyoteknolojide kullanılan yöntemler (moleküler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Enzimler, Vektörler, Genetik transformasyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Moleküler markörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Genetik haritalama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve tarımda kullanım alanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Çevre ve üretim açısından genetiği değiştirilmiş organizmalar faydaları ve riskler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü |
12 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü |
12 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler dünyada biyoteknolojinin önemini kavrayacaklardır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler Biyoteknolojideki gelişmeleri takip etme becerisi kazanacaklardır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler Biyoteknoloji hakkında yeni fikirler geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenciler Biyoteknolojinin önemini yorumlama yeteneği kazanacaklardır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler dünyada biyoteknolojinin önemini kavrayacaklardır | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler Biyoteknolojideki gelişmeleri takip etme becerisi kazanacaklardır | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler Biyoteknoloji hakkında yeni fikirler geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler Biyoteknolojinin önemini yorumlama yeteneği kazanacaklardır | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |