Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | BYM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Amaç |
Yüksek Lisans derece adaylarının yaptıkları tez ile ilgili çalışmaların tartışılması ve değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. |
Ders Kaynakları |
Güncel literatür, tezler, makaleler, bilimsel ve teknolojik gelişmelere ait inceleme makaleleri.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 30 | 5 | 150 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 5 | 150 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 496 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Literatür taramaları, tez çalışmasına ait gelişmelerin literatüre göre karşılaştırılması ve yorumlanması, deneysel çalışma planlarının tartışılması, deneysel verilerin tartışılması. | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel literatür hakkında bilgi sahibi olur ve çalışma yaptığı konu ile ilgili yenilikleri takip eder. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez çalışması ile ilgili bilimsel yaklaşımlarda bulunur ve problem çözümleri önerir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
En az bir Biyomühendislik çalışma konusunda uzmanlaşır. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Güncel literatür hakkında bilgi sahibi olur ve çalışma yaptığı konu ile ilgili yenilikleri takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tez çalışması ile ilgili bilimsel yaklaşımlarda bulunur ve problem çözümleri önerir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
En az bir Biyomühendislik çalışma konusunda uzmanlaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |