Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Arap Romanı I | TİB5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Modern Arap romanının siyasetle olan ilişkisi, I. Dünya Savaşı sonrası mandater rejimlerin yerini alan Arap ülkelerinin kurulmasıyla zirveye çıkmıştır. Bu dönemde yazılan Arap romanında romantizmden ziyade gerçekçiliğin izleri belirgin bir şekilde görülmektedir. Yaşanan siyasi olaylar, düşünce çatışmaları Arap romanında yerini almıştır. Bu derste öğrencinin Modern Arap roman yazarlarını genel anlamda tanıması ve roman okuma kabiliyetinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Modern Arap romanının ilk nüvelerini teşkil eden Muhammed Hüseyn Heykel'in ilk roman denemelerinden başlayarak Necip Mahfuz'un romanlarına kadar geçen sürede kaleme alınan roman türü eserler incelenir. Bu dönem Arap romanı açısından kuruluş ve olgunlaşma öncesi dönem kabul edildiği için Batı romanından hangi açılardan etkilenildiği üzerine durulur. Makame tarzı Klasik Arap nesrinin özelliklerinin bu dönem romanlarında ne kadar etkisini sürdürdüğü ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Rahmi Er, Modern Mısır Romanı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 8 | 10 | 80 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arap Romanı Ortaya Çıkışı: İlk Girişimler | Tartışmalı Ders |
2 | Mısır'da Roman | Tartışmalı Ders |
3 | Arabistan'da Roman | Tartışmalı Ders |
4 | Cezayir'de Roman | Tartışmalı Ders |
5 | Irak'ta Roman | Tartışmalı Ders |
6 | Fas'ta Roman | Tartışmalı Ders |
7 | Filistin'de Roman | Tartışmalı Ders |
8 | Suriye'de Roman | Tartışmalı Ders |
9 | Ürdün'de Roman | Tartışmalı Ders |
10 | Abdurrahman Munif ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
11 | Necîb Mahfûz ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
12 | Taha Hüseyin ve Romancılığı | Tartışmalı Ders |
13 | Arap romanının özgünlüğü meselesi | Tartışmalı Ders |
14 | Arap romanına son bir genel bakış | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arap roman yazarlarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap romanı okumaları yaparak güncel Arap diline hakim olur. | 2 | - | 2 | - | - | 3 | - | 5 | 3 | 5 | - | 5 |
Arap roman yazarlarını tanır. | 1 | - | 2 | - | - | 3 | - | 5 | 3 | 5 | - | 3 |
Basın ve medya diline aşinalık kazanır. | 1 | - | 2 | - | - | 3 | - | 5 | 3 | 5 | - | 3 |