EN
  • Anasayfa
  • TİB5008 Rivayet Tefsirleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5008 - Rivayet Tefsirleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rivayet Tefsirleri TİB5008 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders anlatımı: tefsirlerden belirlenecek yerlerin okunması, literatür taraması, ilgili makale, kitap veya kitap bölümlerinin uygun şekilde değerlendirilmesi ve özetlenmesi şeklinde 14 hafta boyunca olacaktır. Ayrıca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN
Amaç

Diğer bilimsel verilerin yanında, Hz. Peygamberden nakledilen hadisler ışığında Kur'an-ı Kerim'i anlamaya çalışmak.

Ders İçeriği

Birinci cüzden başlamak üzere özellikle tartışmalı konularda rivayet tefsirlerinden, ilgili ayetlerin tefsiri okunacak. Örneğin, şefaat, sırat, ruyetullah ve benzeri konular dersin içeriğinde yer almaktadır.

Ders Kaynakları İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi; Taberi Tefsiri, Suyuti Tefsiri, Semerkandi Tefsiri, İbni Kesir Tefsiri
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 199
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Rivayet tefsiri nedir? Tartışmalı Ders
2 Rivayet tefsirine duyulan ihtiyaç Tartışmalı Ders
3 Rivayet tefsirinin problemleri Tartışmalı Ders
4 Taberi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
5 Suyuti Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
4 Taberi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
4 Taberi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
8 Bağavi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
8 Bağavi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
4 Taberi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
4 Taberi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
12 İbni Kesir Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
12 İbni Kesir Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
14 Semerkandi Tefsirinden örnek metinler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
“Kur’an tefsirleri”nin sadece Kur’an’ın anlaşılması ve hayata aktarılması konusunda rivayet tefsirlerinin önemli bir yeri olduğunu beller, fıkhi meselelerin tespitinde rivayet tefsirlerinin konumunu öğrenir. Bunun yanı sıra rivayet tefsirleri ile dirayet tefsirlerini karşılaştırma becerisi/alışkanlığı kazanır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
“Kur’an tefsirleri”nin sadece Kur’an’ın anlaşılması ve hayata aktarılması konusunda rivayet tefsirlerinin önemli bir yeri olduğunu beller, fıkhi meselelerin tespitinde rivayet tefsirlerinin konumunu öğrenir. Bunun yanı sıra rivayet tefsirleri ile dirayet tefsirlerini karşılaştırma becerisi/alışkanlığı kazanır. 5 4 5 2 5 3 4 5 3 5 2 4