Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf Düşüncesinin Oluşumu | TİB5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasavvuf düşüncesinin oluşum sürecini anlatmak ve buradan hareketle İslam düşüncesiyle olan irtibatını göstermektir. |
Ders İçeriği |
İlk dönem zühd ve haraketler Tasavvufi düşüncenin yapısı. Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler Vahdet-i vücud ve panteizm İşrakilik Tasavvufi düşüncede mistik etkiler |
Ders Kaynakları |
Arberry, Sufism, London 2001.
Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri, İstanbul 1984. Ibn Arabi, Fususu’l-hikem, Beyrut 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 36 | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk dönem zühd ve haraketler | Gösterim |
1 | İlk dönem zühd ve haraketler | Gösterim |
3 | Zühdden tasavvufa geçiş. | Gösterim |
4 | Tasavvufi düşüncenin yapısı. | Gösterim |
5 | Tasavvuf ve felsefe ilişkisi | Gösterim |
6 | Tasavvuf felsefesinin yapısı | Gösterim |
7 | Tasavvuf felsefesine etki eden felsefi sistemler | Gösterim |
8 | Tasavvuf felsefesinin temel şahsiyetleri | Gösterim |
9 | Tasavvufi düşüncede Tanrı | Gösterim |
10 | Tasavvufi düşüncede kainat ve varlık | Gösterim |
11 | Tasavvufi düşüncede insan | Gösterim |
12 | Vahdet-i vücud ve panteizm | Gösterim |
13 | İşrakilik | Gösterim |
14 | Tasavvufi düşüncede dinlerin birliği ve diyolog | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zühd ve tasavvuf kavramlarını karşılaştırır | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ilk dönemdeki büyük sufilerin görüşlerini kavrar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ilk dönem sufi okullarını karşılaştırır | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |